قزوین_ مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین از اجرای طرح رواق رضوی در این استان خبر داد.

طرح «رواق رضوی» در قزوین اجرا می شود

حجت الاسلام علیرضا میرسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برنامه رواق رضوی اظهار داشت: آستان قدس در سالجاری تصمیم گرفته است تا در سطح کشور یک برنامه کیفی را برگزار کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حال حاضر چهار هزار خادمیار را به خود اختصاص می دهد، افزود: تمام این خادمان را برای فعالیت در ۲۵ کانون موضوعی اعم از تبلیغی، شعر و ادب، رسانه، بانوان، خانواده، خانواده شهدا فراخوان دادیم و برخی از این خادمیاران عضو شدند تا در دهه کرامت با شرکت در برنامه ای با عنوان «رواق رضوی» ایفای نقش و خدمت رسانی کنند.

مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس در قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه میدان آزادی شهر یکی از پرترددترین مسیرهای عبور و مرور است، سه غرفه را در پیاده راه این میدان راه اندازی کردیم که تیم کانون خادمیاران داوطلب در این غرفه ها فعالیت می کنند.

میرسلامی عنوان کرد: فعالیت غرفه ها از روز گذشته آغاز شده است و در این غرفه ها خادمان از بعدازظهر تا ساعت ۲۲ فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: در غرفه ها برنامه های فرهنگی مختلفی برگزار می شود و در یک غرفه، مسابقه برگزار و فروش کتاب مربوط به انتشارات آستان قدس رضوی صورت می گیرد.

مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین مطرح کرد: در غرفه دیگری نیز پزشک حضور دارد و خدمات پزشکی از جمله تست فشار خون و ویزیت رایگان ارائه می شود.

میرسلامی تصریح کرد: یکی از غرفه ها نیز مربوط به غرفه مهدکودک، مشاوره خانواده و معرفت افزایی است که خدمات مختلف در آن ارائه می شود.

وی با اشاره به اهداف برپایی غرفه ها یادآور شد: خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) و معرفت نسبت به امام رضا (ع) و ولایت از جمله اهداف برپایی این غرفه ها است.

مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین مطرح کرد: این غرفه ها تا شب ولادت امام رضا(ع) دایر است.

میرسلامی اضافه کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت برنامه های متنوعی پیش بینی شده که برگزاری جشن «مثل معصومه» در ورزشگاه شهیدبابایی، حرکت کاروان زیرسایه خورشید، برگزاری ویژه برنامه ای در شب ولادت امام رضا(ع) در میدان آزادی و برگزاری ویژه برنامه ای نیز در شام ولادت و روز بیست و سوم در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی با حضور بیش از هزار خادمیاران رضوی استان از جمله این برنامه ها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.