معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۷ هزار و ۲۰۱پست سازمانی در ۷۳ دستگاه استان وجود دارد که ۵۲ درصد آنها با تصدی و ۴۸ درصد آنها بلاتصدی می باشند.

۲۷درصد پست های مدیریتی خراسان رضوی بلا تصدی هستند

کوکب موسوی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اداری استان خراسان رضوی و تاکید استاندار، به فرمانداران اعلام و تاکید شده است که گزارش مدیران هر شهرستان از حیث بومی و یا غیر بومی را اعلام کنند.

وی بااشاره به اینکه به مدیران استان توصیه شده است در راستای تحول و مدیریت سازمانی موضوع جانشین پروری را مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: ۶۷ هزار و ۲۰۱پست سازمانی در ۷۳ دستگاه استان خراسان رضوی وجود دارد که ۵۲ درصد آنها با تصدی و ۴۸ درصد آنها بلاتصدی می باشند به عبارتی قبلا سازمان ها برای نیروهای قراردادی اجازه صدور پست نداشتند ولی بعدا طبق بخشنامه ای این اجازه به انها داده شد و چون هنوز برخی از سازمان ها برای نیروهای قرار دادی خود پست تعریف نکرده اند این پست ها همچنان بلاتصدی می باشند.

موسوی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریتی نیز ۲۷ درصد پست ها بلاتصدی می باشند، افزود: نیاز استان به نیروی انسانی به دو موضوع پست های بلاتصدی و همچنین نیروهای بازنشسته و یا انتقالی که از سیستم خارج می شوند بستگی دارد که طبق آخرین بررسی ها استان حداقل به ۲۷۰۰ نفر در رده های مختلف نیاز دارد، اما سازمان اداری استخدامی معتقد است که باید نیاز دستگاه اجرایی به ستاد آنها یعنی وزارتخانه مربوطه آنها گزارش شود تا وزارتخانه بر مبنای برنامه سرمایه  انسانی و نیازهایی که دارد مجوز استخدام بگیرد تا سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اعتبار آن اقدام کند و در صورت تحقق این دو عامل در قالب آزمون های استخدامی افراد دارای شرایط جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه۱۳درصد از نیروهای استان قراردادی، ۱۱درصد پیمانی و ۷۶درصد نیز رسمی هستند، اظهار داشت: در کل دستگاه های استان ۱۳۰هزار و ۴۲۲نفر مشغول به فعالیت هستند و برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تاکنون هیچ گونه مجوزی علی رغم پیگیری نمایندگان و مسئولان ،  از طرف سازمان اداری و استخدامی که متولی این موضوع می باشد صادر نشده است. در حال حاضر برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تنها افرادی که مشمول آرای دیوان عدالت اداری  و یا مشمول مقررات قبل باشند تبدیل وضعیت آنها صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.