مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اعضای شورای اندیشه ورز جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با هنرمندان برجسته عرصه خوشنویسی کشور دیدار و گفتگو کنند تا راهکارهای عملیاتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد ملی اتخاذ شود.

بهره‌گیری از اساتید برجسته کشور در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی

به  گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، «ناصر نبی زاده» در جلسه شورای اندیشه ورز جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام اظهار داشت: بعد از اعلام نظر اعضای هیات اندیشه ورز جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان، داوران جشنواره ملی خوشنویسی اعلام خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همچنین به زودی جلسه ای با حضور خوشنویسان استان در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی برگزار خواهد شد، افزود: هنرمندان استان خراسان جنوبی باید در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی سهم خوبی در تولید آثار ارسالی داشته باشند.

وی پیشنهاد داد اعضای شورای اندیشه ورز جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با هنرمندان برجسته عرصه خوشنویسی کشور دیدار و گفتگو کنند تا راهکارهای عملیاتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد ملی اتخاذ شود.

همچنین مهدی اسماعیلی دبیر تخصصی جشنواره خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی نقاشی‌خط با حضور استاد توسلی همزمان با ۷ و ۸ شهریور در بیرجند برگزار می شود، افزود: در داوری آثار رسیده به جشنواره باید از اساتید جوان در کنار اساتید پیشکسوت بهره بگیریم.

وی پیشنها داد در داوری اولیه از ظرفیت هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی استان بهره گرفته شود و در کنار آن، کارگاه های آموزشی نیز با حضور هنرمندان و علاقمندان برگزار شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده تا برگزاری جشنواره،‌ می توان نمایشگاهی از آثار خوشنویسان برجسته کشور در بیرجند دائر کرد.

شایان ذکر است هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در سال جاری در رشته‌های گوناگون و به میزبانی استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. در همین راستا استان خراسان جنوبی، میزبان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سال جاری است که در حال حاضر در مرحله پذیرش آثار است و اختتامیه آن آذرماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.