باعث افتخار است که نام بنده در کنار نام علی دایی قرار گرفته است؛ شخصیتی که در سختکوشی چه در زمان بازیکنی و چه حالا که سرمربی‌اند، زبان زد همه هستند، امیدوارم بنده هم با الگو گرفتن از ایشان بتوانم به آرزوهایم در فوتسال برسم و ان شاءالله سال دیگر عنوان قهرمانی اروپا را کسب کنم.

قرار گرفتن اسمم کنارنام دایی افتخار بزرگی است

به گزارش قدس آنلاین بی شک حسین طیبی موفق‌ترین بازیکن حال حاضر فوتسال کشورمان است که توانسته با درخشش در اروپا نام ایران را بر سر زبان ها بیندازد و همراه با غیرت قزاقستان به افتخارات بزرگی در سطح قاره سبز دست یابد. درخشش این بازیکن در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا چند وقت پیش با دست شکسته و حذف بارسلونا با گلزنی وی سبب شد به فینال این مسابقات راه یابد و پس از علی دایی دومین بازیکنی باشد که یک فینال اروپایی را تجربه می کند. تمدید قرارداد با بهترین تیم اروپا در سال گذشته بهانه ای شد تا حسین طیبی دیروز میهمان قدس باشد و با او گپ و گفتی در موارد مختلف انجام دهیم که در ادامه می خوانید.

 *خوشحالم با بهترین تیم اروپا تمدید کردم

ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان در مورد تمدید قراردادش با غیرت اظهار داشت: دو سال موفق را با غیرت سپری کردم و توانستم به همراه این تیم عناوین مختلفی را کسب کنم. امسال نیز با وجود پیشنهاد از چند تیم ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی و تیم های مختلف آسیایی با توجه به اینکه در این تیم جا افتاده ام و از لحاظ مالی و فنی نیز شرایطش خوب است، تصمیم گرفتم قراردادم را تمدید کنم یک سال دیگر در غیرت بمانم و خوشحالم که تنها ایرانی ای هستم که در بهترین تیم اروپا بازی می کند.

*پول انتخاب اولم نیست

پنجمین فوتسالیست برتر جهان در سال 2018 در پاسخ به این پرسش که آیا به خاطر شرایط مالی خوب در غیرت ماندید، تصریح کرد: پول انتخاب نخست من در فوتسال نیست؛چرا که تیم های آسیایی هستند که پیشنهادهای مالی خیلی بهتری نسبت به غیرت به من می دهند، ولی من به دنبال پیشرفت هستم و دوست دارم تا جایی که ممکن است در این رشته پیشرفت کنم. زمانی آرزو داشتم در بارسلونا بازی کنم، ولی حالا می بینم در تیمی بازی می کنم که براحتی بارسلونا را شکست می دهد. غیرت تیمی است که از لحاظ امکانات، شرایط فنی و موقعیت هیچ چیزی از دیگر تیم های سرشناس جهان کم ندارد. 

*تجربه فینال اروپا و آسیا در یک سال

لژیونر موفق فوتسال کشورمان تنها بازیکن جهان است که در یک سال در فینال دو قاره معتبر در فوتسال شرکت کرده است. حسین طیبی در سال جاری میلادی به همراه مس سونگون توانست قهرمان آسیا شود و همچنین پس از درخشش برابر بارسلونا با دست شکسته توانست در فینال جام باشگاه های اروپا نیز حضور داشته باشد و عنوان نایب قهرمانی قاره سبز را با خود یدک بکشد. وی در این رابطه ابراز داشت: تا حالا خودم به این موضوع فکر نکرده بودم و خوشحالم به عنوان یک ایرانی توانسته ام در یک سال در فینال معتبر در سطح دو قاره را تجربه کنم. امیدوارم روند موفقیتم ادامه دار باشد و به هدف اصلی ام که قهرمانی در اروپاست برسم.

*همه چیز در مورد دست شکسته و حذف بارسلونا

حسین طیبی در مورد چگونگی مصدومیتش و همچنین نیمه نهایی جام باشگاههای آسیا گفت: درست 20 روز پیش از نیمه نهایی در تمرین دچار مصدومیت شدم و متوجه شدم دستم از دو ناحیه شکسته است و پزشکان تیم نظرشان این بود که دستم را عمل کنم ولی با اصرار کادر فنی قرار بر این شد تا دستم را گچ بگیرند و به صورت انفرادی و فقط با ترد میل تمرین کنم. دو روز به مسابقات در حالی که درد زیادی داشتم دستم گچ دستم را باز کردند و شرایط به‌گونه ای بود که در اثر کوچک ترین برخوردی دردش چند برابر می شد، با این شرایط بازی دادن به من خیلی سخت بود، ولی درست صبح روز بازی سرمربی تیم به من آماده باش داد و به نوعی همه را سورپرایز کرد و با کمک خدا و عنایت امام هشتم(ع) که همیشه شامل حال بنده شده توانستم بازی خوبی را به نمایش بگذارم و بارسلونا را که زمانی آرزوی بازی درآن را داشتم با کمک هم تیمی هایم حذف کنم.

*قرار گرفتن کنار نام دایی افخار بزرگی است 

بازیکن مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان با حضور در فینال چمپیونزلیگ تبدیل به دومین بازیکنی شد که پس از علی دایی جام باشگاه‌های اروپا را تجربه می کند، وی در این رابطه گفت: باعث افتخار است که نام بنده در کنار نام علی دایی قرار گرفته است؛ شخصیتی که در سختکوشی چه در زمان بازیکنی و چه حالا که سرمربی‌اند، زبان زد همه هستند، امیدوارم بنده هم با الگو گرفتن از ایشان بتوانم به آرزوهایم در فوتسال برسم و ان شاءالله سال دیگر عنوان قهرمانی اروپا را کسب کنم.

*باید از شاندیزی حمایت شود

آقای گل جام ملت ‌های آسیا در ادامه با اشاره به عدم موفقیت تیم ملی امید فوتسال کشورمان در رقابت ‌های آسیایی با حمایت از حمید شاندیزی سرمربی مشهدی این تیم اظهار داشت: این گونه اتفاقات در ورزش زیاد می افتد ولی پیش از هر اقدامی باید دلایل ناکامی تیم را دقیقاً بررسی شود و با حمایت از کادر فنی، شرایط را برای جبران فراهم کنیم. باید ببینیم آیا امکانات، اردوها و بازی های تدارکاتی خوب برای تیم امید فراهم بوده یا نه؟ اکنون کشورهای دیگر آسیا در حال سرمایه گذاری بر روی این رشته ورزشی هستند و شرایط دیگر طوری نیست که از قبل ما خود را برنده بدانیم. ایران در تمام رشته های ورزشی در رده پایه استعدادهای زیادی دارد و تنها شناسایی این استعداد ها کافی نیست و باید بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم و خوب پرورششان دهیم تا چند سال دیگر بتوانند برای کشور مفید باشند. به نظر بنده حمید آقای شاندیزی در رده پایه مربی صاحب سبکی است و با کمی حمایت می تواند تیم ملی امید را به جایگاه حقیقی اش برساند تغییر مربی چاره درد نیست.

*انتقاد از ناظم الشریعه جای سؤال دارد

حسین طیبی که حالا حدود 10 سال است لباس تیم ملی را بر تن می کند و دیگر به بازیکن با تجربه ای تبدیل شده است، درباره شرایط تیم ملی فوتسال کشورمان با توجه به در پیش رو بودن رقابت‌های جام ملت های آسیا تصریح کرد: چند ماه دیگر رقابت های جام ملت های آسیا را داریم که البته این رقابت ها انتخابی جام جهانی 2020 هم هست و چهار تیم برتر راهی جام جهانی خواهند داشت. تیم ملی تحت نظر آقای ناظم الشریعه اردوهای خود را پشت سر می گذارد و آماده حضور در این رقابت‌ها می شود. سرمربی تیم ملی در چند سال گذشته روند خوبی را در پیش گرفته و با دعوت از بازیکنان جوان به تیم ملی، به نوعی در حال جوان سازی و پوست اندازی تیم ملی است. با این وجود انتقادهای نادرستی از ایشان می شود که معلوم است از روی سوءنیت است. کارنامه آقای ناظم الشریعه در مدتی که سکان هدایت تیم ملی را برعهده دارند برای همه مشخص است و این انتقاد ها جای سؤال دارد. امیدوارم همه دست در دست هم دهند و با حمایت از تیم ملی راه آن را برای قهرمانی آسیا و افتخار آفرینی در جام جهانی هموار سازند. تیم ملی نیاز به بازی های تدارکاتی با تیم های بزرگ دارد تا بتواند کاملاً آماده راهی تورنمنت جام ملت‌هایی شود که سایر تیم های آسیایی با قدرت پا در این رقابت ها می گذارند.همین حالا تیمی مثل کویت و ویتنام با توجه به اینکه مربیان برزیلی و اسپانیایی دارند بازیکنان ملی پوششان را با بازیکنان برزیل و اسپانیا تمرین می‌دهند و این نشان می دهد که همه تیم ها با برنامه پا به جام ملت ها می گذارند.

*دینم را به مشهد ادا خواهم کرد

ستاره مشهدی فوتسال جهان در ادامه با حمایت از تیم فوتسال فرش آرا و اشاره به بازگشت مجید مرتضایی و قدرت بهادری به این تیم افزود: فوتسال مشهد ظرفیت زیادی دارد و امسال با توجه به حضور آقای مرتضایی در این تیم که بنده نیز افتخار شاگردی ایشان را داشتم و همچنین حضور تأثیرگذار قدرت بهادری امیدوارم به جایگاه حقیقی اش برسد. شرکت فرش آرا با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کار بزرگی در تیمداری می کند و مسئولان استانی نیز باید از این تیم حمایت کنند. مشهد با توجه به داشتن مربیان و بازیکنان خوب در سطح کشور ظرفیت قهرمانی در لیگ را دارد و بنده هم سرانجام روزی به شهرم باز خواهم گشت و دینمم را به مردم مشهد ادا خواهم کرد.

*تشکر از روزنامه موسسه فرهنگی قدس

حسین طیبی در پایان ضمن تشکر از موسسه فرهنگی قدس(روزنامه و آنلاین) به عنوان تنها رسانه مشهد که از فوتسال حمایت می کند و اخبارش را بازتاب می دهد گفت: قدردانی می کنم از  قدس که حواسش به فوتسال که به نوعی در رسانه ها مظلوم قرار گرفته، هست و امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

شایان ذکر است لژیونر فوتسال کشورمان در پایان به رسم یادبود لباس شماره 10 تیم ملی فوتسال کشورمان را به قدس اهدا کرد.     

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.