محمد جواد ظریف در توییتی تازه با اشاره به اینکه برای ترامپ اشکار شده که توافق بهتری از برجام در کار نیست، نوشت: خروج از این وضعیت راه دارد، اما نه وقتی که تیم B سررشته امور را در دست دارد.

تیم «B» توهم توافق بهتر را به ترامپ فروخت/ خروج از این وضعیت راه دارد!

قدس آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درتوییتی تازه نوشت:تیم B این توهم را به ترامپ فروخت که کشتن برجام از طریق تروریسم اقتصادی می‌تواند برای او توافقی بهتر به ارمغان بیاورد.
همزمان با آشکارتر شدن اینکه توافق بهتری در کار نیست، آنها در اقدامی عجیب خواستار پایبندی کامل ایران به توافق هستند.
وی افزود:خروج از این وضعیت راه دارد، اما نه وقتی که تیم B سررشته امور را در دست دارد.

گفتنی است روز یکشنبه نیز عباس عراقچی از شرط ایران برای بازگشت آمریکا به مذاکراتمیان تهران و 1+4 سخن گفت.

معاون ظریف اما با تأکید بر اینکه 1+5 موجودیتی تمام شده است گفت: در صورت برداشته شدن همه تحریم‌ها امریکایی ها ممکن است بتوانند به مذاکرات با 1+4 برای اجرای تعهدات برجام بازگردند.

حسن روحانی نیز روز شنبه پس از گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و توافقی که اعلام شد برای تلاشی دیگر در جهت حفظ و اجرای برجام تا یک هفته آینده میان دو رئیس جمهور صورت گرفته گفته بود توقف کلیه تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای یک حرکت بین ایران و 1+5 باشد. هر چند عرقچی تلویحا بکار بردن واژه 1+5 را در سخنان روحانی سهوی قلمداد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    کنفرانس اتحاد مسیحیان برای اسرائیل نشاندهنده استراتژی جنگی امریکا است برای تبدیل جنگ با ایران به یک جنگ صلیبی، به نظرم در شرایط فعلی تنها چیزی که می تواند مانع تجاوز و حمله نظامی امریکا به ایران شود آزمایش یک کلاهک اتمی است. حسن روحانی در پی اخطار دادن به اروپا است و این برای جلوگیری از حمله نظامی امریکا به ایران کافی نیست. دوره تعامل و مذاکره به آخر خط رسیده. برجام برای ایران یک توافق باخت باخت شده است. برجام باعث شد غربی ها اطلاعات بیشتری درباره پیشرفت های برنامه اتمی ایران به دست بیاورند و این موضوع آنها را جری تر کرد.