زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: استان زنجان جزء ۱۰ استان برتر کشور از نظر کاهش مصرف برق است.

صرفه جویی بیش از ۲ هزار مگاوات برق در استان زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین :علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خبری روز دوشنبه  تعداد مشترکان کنونی این شرکت را ۴۴۶هزار مشترک برق برشمرد و افزود: صددرصد مناطق شهری و روستایی بالای ۱۰خانوار از نعمت برق بهره مند هستند و  از این میزان بیش از ۷۰ درصد برق استان در دو بخش مولد، صنعت وکشاورزی مصرف می شود که جزو شاخص های خوب مصرف انرژی است.

علیرضا علیزاده گفت: حجم شبکه توزیع برق استان بیش از ۴/۱۴۱۱۸ کیلومتر و تعداد پست‌های این شرکت ۹۸۲۱ دستگاه است که با ظرفیت ۹۰/۱۵۰۶ مگاولت‌آمپر به مشترکان برق استان زنجان برق می‌رساند.

علیزاده گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و مسوولان شاهد کاهش بار استان در روزهای پیک بار مصرف  هستیم.  

وی از طراحی و اجرای ۸ بسته تشویقی برای مشترکان مختلف برای کاهش مصرف برق در پیک تابستان خبر داد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ۶ بسته تشویقی برای کشاورزان و صنایع و ۲ بسته تشویقی قیمت محور تعیین کرده است که با اجرای این بسته ها میتوان به میزان قابل توجهی مصرف برق در استان را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، اضافه کرد: مشترکان برق خانگی در صورتی که مصرف خود را نسبت به زمان مشابه سال پیش ۱۰ درصد کاهش دهند از ۲۰ درصد کاهش هزینه برق برخوردار خواهند شد و همچنین هزینه برق مشترکان برق پرمصرف با افزایش ۱۶ درصدی همراه خواهد بود.

علیرضا علیزاده گفت: با کمک مشترکان برق استان توانسته‌ایم بیش از ۲ هزار مگاوات برق در استان صرفه‌جویی کنیم که این میزان کاهش مصرف استان زنجان را در میان ۱۰ استان برتر کشور از نظر کاهش مصرف برق قرارداده است.

 علیزاده تعداد مشترکانی که از دستگاه‌های ماینر برای استخراج ارز مجازی بیت کویین استفاده می‌کردند را ۱۶ مورد عنوان کرد و افزود:  این مشترکان با استفاده از برق ارزان سودجویی می‌کردند که توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان شناسایی و مصرف برق این مشترکان به قیمت آزاد محاسبه و دریافت شد و خوشبختانه استان زنجان یکی از استان‌هایی است که این دستگاه‌ها در آن کمتر استفاده شده است.

وی  تاکید کرد: از ابتدای مهر امسال روند صدور قبض کاغذی برق متوقف و قبوض از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشترکان ارسال خواهد شد و شرکت توزیع نیروی برق استان در حال تکمیل مرحله جمع‌آوری شماره تلفن مشترکان برق و دریافت اطلاعات اولیه است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.