سید محمد جواد ابطحی گفت: عده‌ای با اهداف خاص جلسات استیضاح را تحت الشعاع قرار می‌دهند، طوریکه استیضاح کنندگان می‌ترسند پیگیر استیضاح باشند و خود را عقب می‌کشند. استیضاح برای روشن شدن مطالب است و نمایندگان باید در فضای آرام،  بدون رانت و فشار به موضوعات رسیدگی کنند.

مجلس نمی‌تواند ابزار نظارتی خود را به درستی اعمال کند/ جلسات استیضاح بدون رانت و فشار خارجی برگزار شود

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، ضمن انتقاد از عملکرد مجلس درباره استیضاح وزرا و تحت فشار قرار گرفتن نمایندگان برای انصراف از استیضاح، اظهار داشت: جلسات استیضاحی که تاکنون برگزار شده، نشان داد که مجلس نمی‌تواند ابزار نظارتی خود را به درستی اعمال کند. عده‌ای با اهداف خاص جلسات استیضاح را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند، درحالیکه نباید در جلسات استیضاح جنگ روانی راه بیندازند اما این اتفاق می‌افتد و در واقع استیضاح کنندگان می‌ترسند از اینکه پیگیر استیضاح باشند و خود را عقب می‌کشند.

محمد جواد ابطحی با اشاره به حواشی جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار سابق تصریح کرد: آقای ربیعی باید خیلی قبل‌تر استیضاح می‌شد اما شاهدید که لابی‌گری و فشارهای عده‌ای باعث شده بود استیضاح وی برای چندمین بار رأی نیاورد و حتی ایشان با یک رأی سوخته توانست از استیضاح جان سالم به در برد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای ربیعی متخصص جنگ روانی و کارکشته این عرصه است. جای تعجب اینجاست که عده‌ای در وزارت کار لحظه به لحظه برای نمایندگان پیامک می‌فرستادند و جوّ شدیدی را روی افکار نمایندگان ایجاد کرده بودند. درنهایت نمایندگان با رأی ندادن به ایشان از آبروی مجلس دفاع کردند و مطمئن باشید اگر این استیضاح رأی نمی‌آورد مجلس دیگر هیچ ارزش و وزنی در جامعه نداشت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: امیدواریم در جلسات استیضاح بعدی هیئت رئیسه و فراکسیون های سیاسی برای بهره گیری از ابزار نظارتی مجلس کمک کنند. استیضاح برای روشن شدن مطالب است. نمایندگان باید به توضیحات وزیر مربوطه گوش فرا دهند و مجلس در فضای آرام، بدون رانت و فشار خارجی به موضوعات رسیدگی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.