شورش و اعتراضات یهودی های اتیوپی تبار در اسرائیل در برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Israel Inside) مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

چرا یهودیان اتیوپی‌تبار شورش کرده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه با نگاهی به اعتراضات گسترده یهودی های اتیوپی تبار در اسرائیل که در پی کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست توسط یک افسر پلیس اسرائیلی به خیابان ها آمدند، تاریخچه مهاجرت یهودی های اتیوپی تبار به اسرائیل  را که بین دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ به اسرائیل مهاجرت کرده و جمعیتشان از ۱۵۰ هزار نفر نیز عبور می کند، مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه همچین ضمن مروری بر تبعیض‌ها و ظلم‌هایی که در طی سال های اخیر از سوی رژیم صهیونیستی علیه یهودی های اتیوپی تبار اعمال شده است به بحث و بررسی پیرامون گروهی های یهودی در اسرائیل و جایگاه آنها در سیاست‌ها و تصمیم گیری‌های این رژیم می‌پردازد.

واکاوی جایگاه گروه های اقلیت در اسرائیل و واکنش مقامات اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نسبت به ماجرای کشته شدن نوجوان سیاه پوست اتیوپیایی از دیگر محورهای مورد بحث در این برنامه خواهد بود.

«داخل اسرائیل» به تهیه کننگی حسین الشیماری چهارشنبه ۱۹ تیر ماه ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۲۵ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰، جمعه ساعت ۱۹:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۸:۲۰ و سه شنبه ساعت ۲۱:۰۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.