معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: نیاز واحدهای تولیدی استان خراسان رضوی در حوزه کالا و مواد اولیه احصاء و جهت استفاده از فرصت به‌ وجود آمده، به وزارت کشور ارسال شد.

نیازهای واحدهای تولیدی خراسان رضوی احصاء شده است

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مشهد، در خصوص مهلت 15 روزه وزارت کشور به استانداران برای احصاء و اعلام نیاز واحدهای تولیدی اظهار داشت: رونق تولید تنها کار یک بخشی نیست که بگوییم این بخش را انجام بدهید رونق تولید محقق می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تحقق شعار رونق تولید نیازمند انسجام همه ارکان جامعه و به‌کارگیری روش‌های نوآورانه است، اظهار کرد: برای رونق تولید باید ظرفیت‌ها را شناسایی، تسهیلات را تخصیص و اقدامات لازم را انجام داد تا در این شرایط رونق تولید شکل بگیرد، بدین معنا که باید تسهیلات و سرمایه در گردش واحدها را تامین و روش‌ها و تکنولوژی را اصلاح و به‌روز کنیم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم موانع گمرکی و واردات مواد اولیه را رفع کنیم، همچنین با تعامل با دستگاه‌های مربوطه از جمله تامین اجتماعی و مالیات، مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم .

رسولیان مهم‌ترین بخش مشکلات را تامین مواد اولیه برشمرد و افزود: ما برای سال جاری برنامه مشخص عملیاتی در حوزه اقتصادی را ترسیم و بین تمام دستگاه‌ها تقسیم کار کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص رونق تولید، بیان کرد: به‌منظور آشنایی با مشکلات واحدهای تولیدی نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در یکی از واحدهای تولیدی برگزار و مشکلات آن‌ها بررسی و برای رفع آن چاره‌جویی می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۵ هزار و ۶۹۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که با توجه به شرایط تحریمی، برخی از آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند، از این تعداد واحد صنعتی، ۷۵۰ مورد راکد بوده و ۸۵۰ مورد کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند.

رسولیان با اشاره به ایجاد کلینیک صنعت در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، آن را گام دیگری برای رفع مشکلات بخش صنعت استان برشمرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری کلینیک صنعتی خراسان رضوی راه‌اندازی شده تا نسبت به احصاء و رفع مشکلات واحدهای صنعتی اقدام شود، طی ۴ ماه گذشته ۴۵۱ واحد راکت و نیمه‌فعال شناسایی شده است که از این تعداد ۴۰۰ واحد به این مرکز معرفی شده و تاکنون ۱۵۰ واحد عارضه‌یابی شده‌اند، همچنین ۱۹۹ واحد در حال عارضه‌یابی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی مسؤول کلینیک صنعت شده است و این کلینیک راهگشای حل مشکلات واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و راکد استان است و همه این واحدها به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: با بهره‌گیری از کارشناسان این کلینیک، مشکلات واحدهای شهرک های صنعتی احصاء می‌شود و واحدهایی که شرایط راه‌اندازی مجدد را داشته باشند، احیاء می‌شوند.

رسولیان متذکر شد: در جلسات ستاد تدبیر، تامین مالی واحدهای تولیدی همچنین مسائل گمرکی ، مالیات ، و مسائل تامین اجتماعی بررسی‌ می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی متذکر شد: در این شرایط سخت، رسانه‌ها باید به ما کمک کنند و با اطلاعات درست علاوه بر شفاف‌سازی در جامعه امید ایجاد کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در خراسان رضوی در حال پیگیری است، تدوین برنامه مدون با کمک صنایع و سازمان‌ها است و برای اینکه این برنامه اقتصادی اجرایی شود 25 وظیفه را مشخص کردیم و به دستگاه‌ها اعلام کردیم.

رسولیان همچنین در خصوص ابلاغیه وزرات کشور در رابطه با رفع موانع تولید گفت: بر اساس این ابلاعیه لیست مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را شناسایی و به وزارتخانه اعلام کردیم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مقرر شده است بر اساس نیاز واحدهای تولیدی نمایشگاهی در تهران برگزار شود و بر اساس لیست‌های اعلام شده کالا و مواد اولیه‌ای که در داخل استان دستگاه ها وارد می‌کنند، نیازهای کشور را در این نمایشگاه احصاء کنیم، خراسان رضوی نیز این لیست را اعلام کرد تا بتواند از این فرصت استفاده کند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.