دادستان کل کشور، گفت: تلاش ما بر این است که جلوی خسارت و اجحاف حقوق مردم در فروش کشت و صنعت گرفته شده و حقی در این زمینه ضایع نشود.

برخورد جدی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی به ویژه در بخش حجاب

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: کشت و صنعت مغان به لحاظ اهمیت و ارزش بالایی که دارد برای ما نیز مهم تلقی می‌شود به طوری که دادستان اردبیل در این پرونده وارد شده تا با نظارتی که انجام می‌شود جلوی تضییع حق و حقوق عامه و عموم مردم و همچنین دولت گرفته شود.


وی خاطرنشان کرد: هر چند ما در قیمت‌گذاری و فروش کشت و صنعت هیچ دخالتی نداریم اما به دادستان اردبیل تاکید کردیم تا در این موضوع ورود کرده تا با نظارت کامل جلوی خسارت احتمالی گرفته شود.

حجاب و عفاف شکل سیاسی به خود نگرفته است

دادستان کل کشور بیان کرد: از نظر ما حجاب به عنوان یک امر شرعی و قانونی در نظام اسلامی دارای جایگاه خاص و ویژه است و آنهایی که می‌خواهند از فضا سوءاستفاده کرده و به برخی بدحجابی‌ها دامن بزنند برخورد جدی خواهند کرد.

منتظری به برخورد جدی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی، ارزشی و احکام دینی به ویژه در بخش حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با آنهایی که این حق الهی را زیرپا می‌گذارند باید به عنوان جرم مشهود دستگاه انتظامی برخورد کند و بیشتر تلاش ما بر این است تا این موضوع جنبه سیاسی پیدا نکرده و برخی خارج‌نشینان به بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها دامن نزنند.

وی افزود: قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی با دلایل و مستنداتی که جمع‌آوری می‌کند به شدت برخورد می‌کند چرا که ما بر این باوریم اگر برخورد قاطع و مقتدرانه‌ای با مفاسد اقتصادی و اداری انجام دهیم ریشه بسیاری از مشکلات خشکانده خواهد شد.

دادستان کل کشور ادامه داد: دستگاه قضائی به هیچ وجه از قاطعیت در این موضوع کوتاه نخواهد آمد چرا که زیبنده نظام اسلامی و دستگاه اجرایی نیست که نوعی زد و بند و تخلف در آن رخ دهند و دیگران نیز در مقابل آن ساکت باشند.

منتظری عزم جزم دستگاه قضائی را در کنار سایر نهادها در برخورد جدی با مفاسد قضائی و اداری یادآور شد و تصریح کرد: ما با هرگونه خسارت در هر سطح و مقطعی برخورد جدی می‌کنیم و با هیچ کس در این زمینه مماشاتی نخواهیم کرد.

وی در مورد فضای مجازی و برخی جرایم رخ داده در این حوزه اظهار کرد: متأسفانه به لحاظ گستردگی فضای مجازی در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده جرایم فضای مجازی هستیم که منشأ آنها عدم نظارت در این حوزه و تشدید برخی جرایم نظیر کلاهبرداری‌های و مسائل اخلاقی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: در کنار قوه قضائیه دستگاه‌های مختلف نیز باید در این زمینه به وظایف خود به شایستگی عمل کنند تا مردم در کنار استفاده درست و منطقی از این فضا که واقعیت زندگی امروز است بتوانند از آسیب‌های آن در امان بمانند.

منتظری خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا کاهش جرایم رایانه‌ای اتفاق افتاده و با فراهم کردم بحث‌های کنترلی و مدیریتی بتوانیم زمینه استفاده درست از این فضا و پیشگیری از هر گونه رخداد فساد و جرایم را در این بستر بگیریم.


انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.