خراسان شمالی-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۶۱ مدرسه با ۸۰۱ کلاس در استان فاقد استحکام لازم هستند.

۱۶۱ مدرسه در استان فاقد استحکام هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امین فلاح کوشکی در نشست خبری اظهار داشت: اکنون  ۶۸۶ مدرسه با ۳۶۴ کلاس درس پیش از تدوین آیین‌نامه زلزله ساخته‌شده‌اند که نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی افزود: درحال حاضر میانگین مدارس تخریبی در خراسان شمالی ۱۱ درصد بوده که این رقم در کشور ۲۶ درصد است.

فلاح ادامه داد: همچنین یک درصد مدارس شهرستان گرمه، ۲۷ درصد مدارس اسفراین، ۲۳درصد مدارس شهرستان بجنورد و ۴ درصد از مدارس شهرستان راز و جرگلان باید تخریب شوند و نیاز به بازسازی مجدد دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی بیان داشت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی و با تصویب اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس به منظور تخریب و بازسازی مدارس تخریبی، میانگین مدارس تخریبی استان به ۹ درصد برسد.

وی در ادامه در خصوص مدارس سنگی نیز افزود: در استان ۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس درس سنگی است که در مرحله برداشت و برآورد بوده و حدود ۴ ماه دیگر این مدارس سنگی برچیده می‌شود که در دهه فجر امسال به افتتاح خواهد رسید.

وی گفت: در بیست یکمین جشنواره خیرین مدارس ساز با رویکرد افزایش ایمنی مدارس مجموعاً ۴۱ خیر استان ۳۳ فضای آموزشی را با ۱۰۷ کلاس درس و یک باب نمازخانه و دو قطعه زمین را متعهد شدند که مجموع تعهدات جشنواره مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۴۱ میلیون تومان بوده و نسبت به جشنواره قبل ۴۰ درصد تعهدات خیرین رشد داشته است.

فلاح با اشاره به ثبت‌نام ۴۸۱ خیر در استان گفت: از این تعداد ۹۴ نفر خیر خانم و ۳۱۳ نفر آقا هستند و ۷۴ مورد شرکت‌ها و مؤسسات حقیقی و حقوقی که در ساخت فضاهای آموزشی کمک کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ پروژه با ۷۶ کلاس درس و حدود هفت هزار متر مربع زیربنا توسط خیرین در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا مهر ماه سال جاری ۱۵ پروژه با ۴۴ کلاس درس آماده بهره برداری است و همچنین تفاهم نامه اجرای ۱۱ پروژه با ۴۰ کلاس درس نیز در دست اقدام است.

وی در خصوص مدارس غیرانتفاعی نیز گفت: در مدارس غیرانتفاعی استان ۲۲ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که اعطای مجوز ایجاد مدارس بر عهده اداره کل آموزش‌وپرورش و تائید ایمنی فضای آموزشی بر عهده نوسازی مدارس است.

فلاح در ادامه در خصوص پروژه‌های سفر رهبری در استان اظهار داشت: از سفر رهبری به استان ۹ سالن ورزشی و ۵ استخر مصوب شده است که هشت سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده و احداث پنج استخر در دستور کار قرار دارد؛ که میزان اعتبار مصوب شده سفر پر خیروبرکت ایشان ۱۱۹ میلیارد تومان بوده که مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان تخصیص‌یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی در انتها از احداث اولین مدرسه سبز در استان خبر داد و گفت: پروژه مدرسه سبز در استان در حال طراحی است و به‌زودی در مدرسه دانش بجنورد عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.