تغییر ساعت کار اداری در مشهد باعث کاهش ۲۰ مگاواتی مصرف برق شد.

کاهش ۲۰ مگاواتی مصرف برق در مشهد با تغییر ساعت کار اداری

به گزارش قدس آنلاین، تغییر ساعت کار ادارات از اول تا پایان ۱۶ تیر  موجب  صرفه جویی مصرف برق در مشهد به مقدار  ۲۰  مگاوات شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهدگفت: ساعات کاری ادارات و نهادها در مشهد از ۱۷ تیر به روال عادی بازگشته است  که بیشترین مقدار  مصرف روزانه برق  امسال در مشهد مربوط به این روز و به  مقدار  هزارو ۴۵۰ مگاوات بود.

علیرضا کاشی افزود: بر اساس اعلام اداره هواشناسی، مشهد در هفته آینده روزهای بسیار گرم را پیش رو خواهد داشت از این رو صرفه جویی در مصرف برق به ویژه از نهادها و ادارات ضروری است.

وی گفت: از آنجا که گرما در پیش است و زمان اوج مصرف برق بین ساعت‌های  ۱۳ تا ۱۶ است انتظار می‌رود شهروندان برای  مدیریت مصرف برق در سیستم‌های سرمایشی با تنظیم درجه کولر گازی روی ۲۵، نصب سایه بان بر روی کولر آبی و قرار دادن آن روی دور کند، اقدام کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با بیان اینکه مشترکین مشهد به طور متوسط روزانه هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند گفت:  زمان اوج مصرف برق مشترکان این کلانشهر مربوط به پنجم مرداد  پارسال بود که  مصرف روزانه به هزار و ۵۳۸  مگاوات رسید.

از اول تیر  فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در خراسان رضوی از ساعت  ۶ و  ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه و روزهای پنجشنبه از ساعت  ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه اعلام شده بود.

هم اکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.