یک دادگاه‌ رژیم صهیونیستی ادعا کرد، رئیس تشکیلات خودگردان و عضو ارشد فتح در 17 عملیات علیه صهیونیست‌ها دست داشته‌اند.

اتهامات دادگاه رژیم صهیونیستی به «یاسر عرفات» و «مروان البرغوثی»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک دادگاه رژیم صهیونیستی «یاسر عرفات» رئیس پیشین تشکیلات خودگردان و «مروان البرغوثی» از اعضای ارشد جریان فتح را به انجام ۱۷ عملیات علیه اسرائیلی‌ها در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲ متهم کرد.

بر اساس گزارش «رأی‌الیوم»، وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ خود اعلام کرد، وکیل خانواده قربانیان حملات مذکور خواستار دریافت غرامت ۲۵۰ میلیون یورویی (۲۸۰ میلیون دلار) شده است.

تشکیلات خودگردان حضور در جلسات دادگاه مربوط به مسأله مذکور را رد کرده و مشخص نیست که تکلیف این پرونده در سایه عدم به رسمیت شناختن دادگاه اسرائیل توسط تشکیلات خودگردان چه می‌شود.

مروان البرغوثی به دلیل انجام عملیات‌هایی علیه صهیونیست‌ها به پنج بار حبس ابد محکوم شده و در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس است.

یاسر عرفات در 11 نوامبر 2004 پس از چند هفته دوره درمانی در بیمارستانی در پاریس درگذشت. گفته می‌شود نوع سم مورد استفاده در ترور عرفات «ثالیوم» نام دارد و به سختی میتوان این سم یا آثار و علایم آن را شناخت. سم مذکور  بی‌بو و بی‌رنگ است  و می‌توان آن را بدون اینکه دیده شود در غذا یا آب ریخت یا با استفاده از سرنگ در شریان و عروق یا پوست انسان تزریق کرد. 

انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ و پس از آنکه‌ «آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در قدس شریف یورش برد، آغاز شد و تا سال ۲۰۰۵ طول کشید.

در این انتفاضه ۴۴۱۲ فلسطینی  به شهادت رسیدند و ۴۸۳۲۲ نفر دیگر مجروح شدند. همچنین طی این مدت ۱۰۶۹ صهیونیست نیز کشته و ۴۵۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.