وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش پرداخت و نوشت:اورانیوم را در سطوحی بیشتر از سطح مورد توافق غنی‌سازی کرده است و این امر فرانسه، بریتانیا و آلمان را با چالش تصمیم‌گیری در روزهای آتی درباره نحوه واکنش به این اقدام مواجه کرده است.

گام دوم ایران، «فرانسه، بریتانیا و آلمان» را با چالش تصمیم‌گیری در روزهای آینده مواجه کرده است

قدس آنلاین: وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: اقدامات ایران تلاش اروپایی‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای را مورد آزمایش قرار می‌دهد.  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرده که ایران، اورانیوم را در سطوحی بیشتر از سطح مورد توافق غنی‌سازی کرده است و این امر فرانسه، بریتانیا و آلمان را با چالش تصمیم‌گیری در روزهای آتی درباره نحوه واکنش به این اقدام مواجه کرده است.

کشورهای اروپایی گفته‌اند که به شدت نگران این اقدامات ایران هستند و از این کشور خواسته‌اند به تعهدات خود در توافق بازگردد. اما ایران نشان داده است که مصمم است. تهران همچنین تهدید کرده که اقدامات بیشتری در این راستا در روزهای آینده انجام خواهد داد.

 فرانسه، انگلستان و آلمان در مورد ایران با فشار زیادی از سوی دولت آمریکا مواجه هستند. روسیه و چین، آمریکا را در خروج از توافق هسته‌ای در مه ۲۰۱۸ نقد می‌کنند و معتقدند این امر باعث تشدید تنش‌ها شده است. از سویی دیگر کشورهای اروپایی و چین و روسیه خواهان تداوم برجام هستند.  

وال استریت ژورنال در ادامه مدعی شد: اقدام اخیر ایران، تهران را در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار می‌دهد.

این تصمیم ایران، فشارها بر اروپایی‌ها بیشتر می‌کند تا بتوانند با اقدامات خاصی مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شوند و با اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مقابله کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.