یک سخنگوی کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه گفت «تلاش‌های دیپلماتیک زیادی» برای حفظ برجام در جریان است.

 وعده تازه کمیسیون اروپا برای حفظ برجام با «تلاش‌های دیپلماتیک»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالی که ایران به دلیل فقدان انجام اقدامات عملی از سوی کشورهای اروپایی دومین گام در راستای کاستن از تعهدات خود ذیل «برجام» را آغاز کرده، کمیسیون اروپا امروز سه‌شنبه گفته «تلاش‌های دیپلماتیک زیادی» برای حفظ برجام در جریان است.

ایران به گواه 15 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمامی تعهدات خود در برجام حتی بعد از خروج آمریکا از آن پایبند بوده و در مقابل، از مزایای اقتصادی اندکی برخوردار شده؛ با این حال، یک سخنگوی کمیسیون اروپا گفت:: «ما کماکان از ایران می‌خواهیم توافق را تضعیف نکند.»

سخنگوی کمیسیون اروپا در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد ایران باید تمامی فعالیت‌هایی که به گفته او «با برجام مغایر هستند»، از جمله تولید اورانیوم با درصد غنای پایین را متوقف کرده و به عقب برگرداند. 

همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه اعلام کردند ایران به محدودیت‌ مشخص‌شده در برجام درباره تحدید سطح غنی‌سازی پایبند نخواهد بود.      

سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران در توافق هسته‌ای برجام به 3.67 درصد و سقف ذخایر آن 300 کیلوگرم تعیین شده بود. ایران در گام اول برای پاسخ متقابل به بدعهدی‌های طرف غربی در برجام سقف ذخیره اورانیوم خود را افزایش داد. با تصمیم امروز برای افزایش سطح غنی‌سازی، ایران گام دوم را در این راستا برداشته است. 

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده کاستن از تعهدات برجامی طبق مفاد مندرج در برجام صورت می‌گیرد و ناقض آن نیست. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.