معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اعلام موضوع بازگشایی دوربرگردان‌های خیابان‌های طبرسی و نواب منتهی به حرم تا چند روز آینده در پی حمایت‌های تولیت آستان قدس رضوی، از اجرای طرح آزمایشی خط ۳ بی آرتی بدون نصب جداکننده در مشهد خبر داد.

اجرای خط ۳ بی آر تی بدون جداکننده

خلیل‌الله کاظمی در ابتدای این گفت‌وگوی اختصاصی به اقدام‌های در دست انجام برای بازگشایی دو دوربرگردان منتهی به حرم مطهر اشاره‌ای کرد و در این باره گفت: پس از آنکه با حمایت‌های تولیت محترم آستان قدس رضوی در مرحله نخست، دوربرگردان خیابان شیرازی منتهی به حرم مطهر بازگشایی شد، اقدام‌ها و هماهنگی‌های مورد نیاز برای بازگشایی دو دوربرگردان دیگر منتهی به حرم مطهر در خیابان‌های طبرسی و نواب هم در دستور کار قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از همین رو دوربرگردان خیابان طبرسی سه‌شنبه و چهارشنبه بازگشایی و برای استفاده اتوبوس و تاکسی زیر بار ترافیکی خواهدرفت.

خلیل‌الله کاظمی افزود: همچنین در مرحله بعد و در ۱۰ روز آینده دوربرگردان خیابان نواب هم بازگشایی خواهد شد و مورد استفاده تاکسی‌ها قرار خواهد گرفت. اکنون تیم‌های عمرانی در منطقه در حال انجام اقدام‌های مورد نیاز به صورت شبانه‌روزی هستند.

پس از بازگشایی نخستین دوربرگردان منتهی به حرم امام هشتم(ع) و انجام بررسی میدانی، زائران و مجاوران از این اقدام ابراز خوشحالی و از آن استقبال کردند.

خبرهای جدید از خط ۳ بی آر تی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح آزمایشی خط ۳ بی آرتی کرد و در تشریح آن بیان داشت: خط ۳ بی آرتی که در گذشته اجرای آن مصوب شده بود بنا به دلایلی نظیر گلایه‌های مردمی و... مجدد مورد بازنگری قرار گرفت.

از همین رو تصمیم گرفته شد فاز نخست خط ۳ بی آرتی از میدان استقلال تا چهارراه ابوطالب به مرحله اجرا درآید. کاظمی عنوان کرد: برهمین اساس قرار بر این شد تا به جای جداسازی محل تردد اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی به وسیله مانع فیزیکی، از خط کشی استفاده شود. در اجرای این طرح هم نیاز به همراهی شهروندان محترم داریم و باید دقت داشته باشند که به هیچ عنوان وارد محدوده خط ۳ بی آرتی نشوند. اگر این همراهی به صورت مطلوب صورت پذیرد به هیچ عنوان نیاز نخواهد بود تا در محل اجرای طرح به وسیله نرده یا... مانع ایجاد کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان داشت: از طرفی برای آنکه اتوبوس‌های درحال تردد در محل گرفتار ترافیک پشت چراغ قرمزها نشوند و سریع‌تر خدمت‌رسانی و انتقال مسافر را انجام دهند، پیش از آنکه آن‌ها به چهارراه‌های دارای چراغ فرمان برسند، مسیر فراری برای آن‌ها در نظر گرفته شده تا در نهایت به اندازه زمان قرمز و سبز شدن یک چراغ فرمان، اتوبوس از چهارراه عبور کند. در حال حاضر میانگین سرعت اتوبوس‌ها در داخل شهر ۱۴ کیلومتر است و این سرعت باید در خط ویژه به حدود ۲۴ کیلومتر برسد، این موضوع هم باتوجه به نصب نکردن جداکننده نیاز به همکاری و همراهی بیش از پیش شهروندان محترم دارد.

 حذف جداکننده‌ها در صورت همراهی مردم

وی ادامه داد: طرح یادشده هم در مدت یک هفته آینده اجرایی خواهد شد و اگر نتایج این اقدام و همراهی شهروندان مناسب باشد، می‌توان دیگر جداکننده‌های خطوط بی آرتی در شهر را هم جمع‌آوری کرد و به جای آن از خط کشی استفاده شود، در غیر آن مجبور خواهیم بود مانند گذشته خطوط بی آرتی را با ایجاد مانع جداسازی کنیم تا از ورود خودروهای شخصی به محل جلوگیری شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.