۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 662868

روستای آبگرم کلات به واسطه داشتن آبشاری زیبا، طبیعت سرسبز و مسیر پیاده‌روی دلچسب، از مقصدهای محبوب طبیعت‌گردی است. برای رفتن به آبشار آبگرم باید از میدان امام حسین مشهد حدود ۷۵ کیلومتر به سمت کلات طی مسیر کرد.

آبشار آبگرم؛ پایانی خوش برای سفری خاطره ‌انگیز

در طول راه از امامزاده سید، روستاهای محمدیه و گوجگی و همچنین تونل عبور کرده و به یک دو راهی می‌رسید که تابلوی آبگرم راهنمای ادامه مسیر می‌شود و جاده زیبا و آسفالت شما را به روستای آبگرم کلات می‌رساند.

بعد از خرید مایحتاج خود از سوپرمارکت‌های روستا و با راهنمایی روستاییان خونگرم، خود را به پارکینگی که در نزدیکی بقایای یک بند تاریخی و قدیمی ساخته شده است، برسانید؛ از اینجا به بعد مسیر حدود ۶ کیلومتری پیاده‌روی تا آبشار آغاز می‌شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

در طول راه با عبور از دره و حاشیه رودخانه و در مسیری با صخره‌های زیبا و دشتی سرسبز - که بهترین جا برای اتراق کردن است- به کاروانسرای قدیمی دوران شاه عباس صفوی می‌رسید و در ادامه راه درختان انجیر وحشی را خواهید دید.

 از اینجا به بعد، ادامه مسیر به شکلی است که اگر سمت راست رودخانه را انتخاب کنید، به زیر آبشار می‌رسید و اگر سمت چپ را ادامه دهید، می‌توانید از کنار آبشار عبور کرده و با ادامه مسیر به سرچشمه اصلی آبشار برسید.

ارتفاع آبشار حدود ۲۰ متر و دمای آب ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بوده و حوضچه آبشار برای آبتنی مناسب است.

آبشار آبگرم توسط کوه‌های انجیرک، کوه آبگرم و کم آسیاب احاطه شده و دره آبگرم به ارتفاعات تبادکان منتهی می‌شود. سرچشمه آبشار نیز چشمه‌ای کوچک درون یک دشت سرسبز است که برای رسیدن به آن چند کیلومتر دیگر تا زیر قله آبشکی(آشکی) را باید طی کنید.

توصیه می‌کنیم از آنجایی که مسیر پیاده‌روی شما از کنار رودخانه می‌گذرد، کفش مناسب پیاده‌روی و کوهپیمایی بپوشید. ازسوی دیگر چون احتمال خیس شدن وجود دارد و احتمالاً شما هم وسوسه شده و در حوضچه‌های آبشار تنی به آب خواهید زد پس لباس اضافه همراه داشته باشید.

رفتن زیر آبشار بدون کلاه و امکانات ایمنی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چه بسا ریزش سنگ، حادثه جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.