۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 662875

اصلا کاری به این ندارم که شهردار جوان مشهد از شنیدن پرسشهای مردم در یک شبکه فیلتر شده از سوی نظام جمهوری اسلامی خوشحال میشود ؛ اصلا کاری به این ندارم که وقتی کلایی عملی غیر قانونی انجام می دهد چگونه میتواند از شهروندان مشهدی توقع اجرای قانون را داشته باشدو بگوید برنامه امسال را برمبنای احترام به عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدا گذاشته ام ؟

رفراندوم محرمانه آقای شهردار

اصلا این پرسش را مطرح نمیکنم که شهردار مشهد براساس کدام خدمت شهری قصد کرده از محل بیت المال مردم مشهد ورزشگاهی سرپوشیده 6هزارنفری با میلیارد ها تومان هزینه بسازد. و آیا اگر اقای اصولی ،عضو شورای شهر رییس هیات فوتبال نمیشد هم چینن ورزشگاهی را میساختید یا اکنون تحت فشار باید از پول مردم وظیفه وزارت ورزش وجوانان را انجام دهید؟

یا وقتی میگوید مردم مشهد به واسطه عملکرد و تقاضای خودشان خواستند که مدیریت شهری در حوزه ورزش قهرمانی ورود پیدا کند . مدارک ومستندات نظرسنجی یا رفراندومی که نشان میدهد عمده مردم مشهد بجای اسفالت خیابانشان ؛ بجای کاهش هزینه های شهروندی و عوارض گوناگونی که این روزها از انها به زور گرفته میشود ؛ بجای درخواست خدمات رسانی بهتر،بجای کاهش هزینه های پارک حاشیه ای الیت و ... بسیاری وظایف مسلم شهرداری چنین درخواستی را مطرح کرده اند؟

شاید شماهم به سبک ریاست محترم جمهور ازنگاه مردم میخوانید که چه میخواهند بگویند یا به چه چیزی میل دارند؟ یا شاید رفراندومی محرمانه برگزار کردید که خبرنگارها ازآن بی اطلاعند؟

اصلا قصد نداریم بگویم که آیا این درخواست مردم است یا درخواست افرادی که بالادست شما نشسته اند و برای دور بعد انتخابات برنامه ریزی میکنندو ورود شهرداری مشهدبه ورزش قهرمانی را یکی از بهترین ابزار برای کسب رای میبینند.

اصلا نمیخواهم بگویم برغم دوسال دردست داشتن شهرداری توسط فهرست منتسب به اصلاح طلبان چره باید طی ماه‌های گذشته با 700 نفر از کارکنان شهرداری برای مسایل مرتبط با فساد برخورد شود؟ و چرا هر چه بیشتر به پیش می‌روید، به شبکه‌های پیچیده‌تری برخورد می‌کنید؟ و بازهم قصد ندارم بگویم که شاید شهردار وشورای شهر بعدی هم ارقام بالاتری دراین زمینه منتشر کنند .

و در نهایت اصلا قصدندارم بگویم معاون فرهنگی شما درحضور خبرنگاران برخوردفرهنگی با قشر خبرنگاررا به نمایش گذاشت . این درحالی است که شما آمار میلیونی از تلاش برای فرهنگسازی درشهر مشهد ارایه میکنید.

آقای شهردار تنها پرسشی که ذهنم را مشغول کرده این است که چرا هیچ حرفی از حاشیه شهر نزدید ؛ از 80مرکزشهری که کانون تولید پشه سالک شده است و آثار آن یک عمر برگونه کودکان دختر وپسر این مناطق مینشیند؟ آیا با ساخت ورزشگاه 6هزارنفری و پول دادن به تیم های لیگ برتر حتی اگر صدها میلیارد تومان باشد میتوانید این زخم را از چهره ان کودک بیگناه پاک کنید؟

از محله هایی که به اندازه یک شهرجمعیت دارند اما به اندازه یک روستاهم امکانات دراختیارشان نیست ؟ آیا مردم این مناطق هم دررفراندوم محرمانه شما شرکت کردند ؟ اگر دراین مناطق دهها زمین وزرشی کوچک بسازید که صدها جوان گرفتار اعتیاد نشوند بهتر از ورزشگاهی نیست تنها میزبان مسابقات ورزش حرفه ای خواهد بود؟ ایا ساختن چنین ورزشگاهی با پول مردم مناطق حاشیه شهر رواست ؟

آقای شهردار چرا بجای ساخت ورزشگاه به راه اندازی کولر اتوبوسهای مشهد فکرنمیکنید ؟ اتوبوسهایی که دراین گرمای طاقت فرسا به سونای خشک بی شباهت نیست ؟ آیا تابحال خودتان یا اطرافیانتان سوار این اتوبوسها شده اند انهم بعد از یکساعت انتظار؟ اقای شهردار اصلا اگر شما این مقدار بودجه دارید چرا بلیت اتوبوس ومترو را گران کردید؟

اقای شهردار چرا پاسخ نمیدهید ؟ چراهروقت که سخن از انجام عملیات عمرانی و رفع مشکلات شهری مردم پیش میاید از نداشتن بودجه و پول سخن میگویید وهرجا که قراراست کارهای تبلیغاتی انجام شود سخاوتمند میشویدو ازکیسه خلیفه تا میتوانید بذل وبخشش میکنید؟

آقای شهردار چرا هیچ حرفی از فروش تراکم ؛ فروش پارکینگ وفروش پیاده رو ها درخیابانهای عدالت ومحتشمی و ... نزدید ؟ چرا هیچ حرفی از الیت و هزاران گلایه مردم نزدید ؟ اگر شرکت الیت سود اوری ودرامد چندانی ندارد، چرا تعطیلش نمیکنید؟

آقای شهردار از خدمات فرهنگی گفتید ولی چرا نگفتید چه مقدار از پولی که با زور از مردم شهر تحت عناوین گوناگون میگیرید صرف خدمات به اصطلاح فرهنگی میشود؟ اصلا چرا نگفتید وقتی صحبت از برنامه فرهنگی میشود شما و همکارانتان چرا اینقدر روی موسیقی و کنسرت مانور میدهید؟ چرا نمیگویید هر ماهه چه تعداد یا چه مقدار کارت هدیه صرف میکنید تا خبرنگاران به پرو پای شهرداری نپیچند و اکنون هم نمی پیچیند؟

آقای شهردار مردم از شما هزاران پرسش دارند ولی معلوم نیست شما چرا به چند پیامی که در نرم افزار غیرقانونی توئیتر استناد میکنید ؟ اصلا مگر توئیترازسوی نظام جمهوری اسلامی  فیلتر نیست ؟ نکند خدای ناکرده به سیاستهای نظام جمهوری اسلامی اعتقاد ندارید یا اینکه این فیلترهای واین قانونها برای مردم عادی است و مدیران عالیرتبه ورای سیاستهای نظام حرکت میکنند؟

هرچند میدانم اقای شهردار شما هم مجری دستوراتی هستید که برنامه آن در شورای شهر ریخته میشود. برنامه هایی که بخش عمده آن در راستای اهدافی خاص طراحی میشود اهدافی که شاید فقط بخشی ازآن مردم باشند ، آنهم بخشی که باید برای انتخابات آماده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.