مهاجم مالیایی با عقد قراردادی رسمی به عضویت استقلال تهران درآمد.

«شیخ دیاباته» با استقلال دو ساله بست

قدس آنلاین: با اعلام امیرحسین فتحی؛ شیخ دیاباته با قراردادی دو ساله و بعد از موفقیت در تست های پزشکی رسماً استقلالی شد. دیاباته روز یکشنبه وارد تهران شد و روز گذشته به همراه آرش رضاوند در تست‌های پزشکی ایفمارک شرکت کرده بود. به نظر می‌رسد دیاباته به زودی راهی ترکیه شود تا به اردوی خارجی آبی پوشان ملحق شود و در برنامه‌های آماده سازی زیر نظر آندره آ استراماچونی شرکت کند.

دیاباته 194 سانتی متری در آکادمی بوردو رشد کرده و عضو تیم جوانان این باشگاه فرانسوی بود، فوتبال حرفه‌ای خود را سال 2008 در تیم بزرگسالان همین باشگاه در فرانسه آغاز کرد. او تا سال 2016 موفق شد 50 گل در 127 بازی برای بوردو به ثمر برساند. البته او طی 8 سالی که تحت قرارداد بوردو بود، دوبار به عنوان بازیکن قرضی به تیم‌های آجاکسیو ونانسی رفت که در تیم اول 30 بازی انجام داد و 14 گل زد. برای نانسی فقط 2 بار به زمین رفت و موفق به گلزنی نشد.

او در سال 2016 از بوردو فرانسه به عثمانلی اسپور ترکیه پیوست اما در 8 بازی گلی به ثمر نرساند. دیابته با انتقال قرضی از عثمانلی در سال 2017 به متز بازگشت. او شرایط ایده آلی را تجربه کرد و در 14 مسابقه 8 گل به ثمر رساند. بعد از یک فصل، دیاباته با قراردادی قرضی از متز جدا شد و به بنونتو رفت و در 11 بازی 8 گل برای بنونتو به ثمر رساند. پس از اتمام نیم فصل اول نخست او سر از حاشیه خلیج فارس درآورد. مهاجم الامارات در ادامه سال گذشته بازهم عملکرد خوبی در لیگ امارات داشت و در 9 بازی، 6 گل زد تا آماده انتقال جدیدی شود. به رغم درخشش در امارات او به عثمانلی بازنگشت و حالا آماده به عنوان مهاجم جدید استقلال به هواداران معرفی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.