قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اعتماد مردم بزرگترین و مهمترین سرمایه آستان قدس رضوی است.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه آستان قدس رضوی است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از آستان‌نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی در آیین تکریم معاون ارتباطات و رسانه و معارفه سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی که صبح امروز برگزار شد، عنوان کرد: کار و فعالیت در عرصه رسانه بسیار دقیق و ظریف است و باید از ابزار، ساختار و نیروی مناسب در این عرصه‌ها بهره‌ برد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی نهادی خدمت‌رسان و مردمی است که بر پایه موقوفات و نذورات دلدادگان و محبان اهل بیت(ع) اداره می‌شود، ادامه داد: بایستی زمینه ارائه گزارش صحیح و مبتنی بر واقعیات برای اعتمادسازی هرچه بیشتر که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی مجموعه خواهد شد، فراهم شود و با ارتباط صحیح بین بخش‌های مختلف آستان قدس، اقدامات و فعالیت‌ها به بهترین شکل ممکن بیان و رسانه‌ای شود.
وی تصریح کرد: این آستان مقدس متعلق به مردم است، تمام دارایی‌ها و داشته‌های آن منشأ مردمی دارد و ما خدمتگزار و نوکر مردم و مکلف به عمل به نیات واقفان هستیم.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداری از موقوفات و بهره‌گیری شایسته از آن، خدمت به محرومان، مجاوران، زائران و... درخواست مردم است و ما باید به آن جامه عمل بپوشانیم و موظفیم کاری که از ما درخواست شده است را به اطلاع مردم برسانیم.
وی بیان کرد: این چرخه و فرآیند زمانی کامل می‌شود که ما اخبار را دقیق، جذاب و مردم پسند بیان کنیم و نگاه ما در این امر تبلیغاتی نیست بلکه هدف ارائه گزارش صحیح و شفاف از فعالیت‌ها و خدمات آستان قدس رضوی است.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی
سید نظام الدین موسوی معاون سابق ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: پس از ابلاغ منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری و تاکید و توجه ویژه ای که در این سند بالادستی و راهبردی نسبت به استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی آستان قدس و حرم مطهر شده، تصمیم برآن شد که برای جهانی کردن این فرهنگ عظیم رضوی، به سامانه قوی و پر محتوای رسانه‌ای مجهز شویم و بر همین مبنا معاونت ارتباطات و رسانه شکل گرفت و توانستیم با کمک همکاران اقدامات مناسبی را در این زمینه کسب کنیم.
موسوی با بیان اینکه آستان مقدس رضوی دارای وظایف و مسئولیت‌های متکثر و متنوع است، گفت: حوزه اقدامات و گستره فعالیت‌های آستان قدس متکثر است. برنامه‌های متنوعی که در ایام مختلف سال اعم از دهه کرامت رضوی، ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، و... در این بارگاه ملکوتی برگزار می‌شود در نوع خود بی نظیر است.
وی به اقدامات این معاونت از ابتدای شکل گیری تاکنون اشاره کرد و گفت: تشکیل موسسه رسانه های نوین، موسسه رسانه های صوتی و تصویری و راه اندازی سامانه قوی ارتباطی 138 برخی از اقدامات این معاونت است.

نقش کلیدی ارتباطات و رسانه در افزایش سرمایه اجتماعی
مهدی رضوی‌کیا سرپرست جدید مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: آستان قدس رضوی سازمانی است که حیاتش مبتنی بر مردم است؛ منابع ما بر اساس مشارکت مردمی بنا نهاده شده و کلید واژه این حیات سرمایه اجتماعی است.
این مقام مسئول با بیان اینکه حوزه ارتباطات و رسانه نقش کلیدی در افزایش سرمایه اجتماعی دارد، تصریح کرد: از یک سو باید خدماتی که ارائه می‌شود را به سمع و نظر مردم برسانیم و از طرف دیگر باید از نظرات مردم مطلع شویم.
وی بیان کرد: در ابتدای تیرماه نزدیک به 10 هزار تماس با سامانه 138 داشتیم که این نشان دهنده این است که مردم حرف برای گفتن زیاد دارند و آستان قدس را متعلق به خود می‌دانند.
رضوی کیا گفت: ما باید با تمام توان خدمات، اقدامات و فعالیت‌های این آستان مقدس را منعکس کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.