اتحادیه اروپا و سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای بر لزوم پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای تأکید کردند و خواستار تشکیل فوری کمیسیون مشترک برجام شدند.

درخواست اتحادیه اروپا و تروئیکا برای تشکیل فوری کمیسیون مشترک برجام

قدس آنلاین:  اتحادیه اروپا و سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا امروز (سه‌شنبه) گفته‌اند، ایران باید به طور کامل به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای (برجام) پایبند باشد.

بر اساس گزارش منابع خبری، اروپا و تروئیکای متشکل از آلمان، فرانسه و بریتانیه در بیانیه امروز خود تأکید کردند:‌ «از تمام کشورهای طرف برجام می‌خواهیم تا مسؤولانه رفتار کرده و در کاهش تنش‌ها شریک باشند».

در متن این بیانیه که وزارت خارجه فرانسه آن را در وبیایتخود منتشر کرده، آمده است:‌ «ایران گفته است می‌خواهد در برجام بماند. برای این امر لازم است تا تمام فعالیت‌های خود را (در راستای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم) به حالت قبل بازگردانده و بدون وقفه به تعهدات خود ذیل این توافق به طور کامل پایبند باشد».

این بیانیه می‌افزاید: «ما همچنین از تمامی طرف‌ها (در توافق هسته‌ای ایران) می‌خواهیم تا با رفتار مسؤولانه به تنش‌زدایی در رابطه با تحولات اخیر پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران کمک کنند».

اتحادیه اروپا و سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان در ادامه این بیانیه خواستار تشکیل فوری کمیسیون مشترک برجام شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک سخنگوی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفته است: «ما به درخواست از ایران برای عدم اجرای اقدامات بیشتری که توافق هسته‌ای را تضعیف کند، ادامه می‌دهیم».

این سخنگوی اروپا همچنین تأکید کرد: «ما همچنین از ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌هایی که با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همخوانی ندارد، از جمله تولید اورانیم غنی‌شده در سطوح پایین را به حالت قبل بازگرداند».

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز امروز در واکنش به گام دوم ایران در زمینه کاستن از تعهداتش ذیل برجام در نتیجه بدعهدی واشنگتن و همپیمانان اروپایی این کشور در عمل به وعده‌های برجامی‌اشان در قبال ایران، گفته بود: «ما همچنان ایران را ترغیب می‌کنیم که توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را تضعیف نکند».

ایران روز یکشنبه هفته جاری (۱۶ تیرماه)، همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد.  

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.