نوجوانی که دوستش را به قتل رسانده بود، مقابل قضات دادگاه هم‎عرض هم ادعا کرد مقتول مهدورالدم و مستحق این مجازات بوده است.

محاکمه نوجوانی که با چاقوی سلاخی، سر دوستش را برید

به گزارش قدس آنلاین، هشتم خردادماه سال ۹۵ سربریده مردی دریکی از  کانال های آب شهرستان رباط کریم کشف شد. کمی بعد و به فاصله ۲۰۰ متری همان کانال پیکر قربانی توسط مأموران پلیس این شهرستان پیدا شد.

 بررسیهای اولیه تیم جنایی نشان داد که جسد متعلق به مردی ۲۷ ساله به نام مصطفی است که در کشتارگاهی در رباط کریم کار می کرد.

با توجه به نزدیکی محل کشف جسد مصطفی با محل کارش تیم جنایی به چند نفر از همکاران افغانستانی قربانی منظون شد. در بازجویی از مظنونین یکی از آنها به نام عزیز به جرم قتل اعتراف کرد.

وی در خصوص انگیزه اش و همچنین شرح ماجرا گفت: « با این که ۱۷ سال پیش در ایران بدنیا آمدم اما پدر و مادرم نتوانستند برایم شناسنامه بگیرند به همین خاطر درس را رها کردم و چون وضع مالی خوبی نداشتیم در کشتارگاه مشغول کار شدم. مصطفی نیز همکارم بود. او روزی مرا به بهانهای سوار ماشین کرد اما در  بین راه مرا با آبمیوه مسموم و بیهوش کرد. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم او مرا آزار داده است البته این پایان ماجرا نبود چون کمی بعد مرا تهدید کرد که از ماجرا فیلم گرفته است.» متهم در ادامه  داد : بنابراین روز حادثه با او قرار گذاشتم تا فیلم را از او بگیرم. وقتی آمد، در صندلی عقب ماشینش نشستم. از او خواهش کردم تا فیلم را به من بدهد تا از بین ببرمش اما او بار دیگر پیشنهاد رابطه غیر اخلاقی را داد. این موضوع بشدت عصبانیام کرد در نتیجه من که  از ترس یک چاقو همراه خودم برده بودم  یک ضربه به گردنش زدم. همان لحظه او از نفس افتاد اما از ترس با چاقوی سلاخی سرش را از بدنش جدا کردم و آن را داخل کانال آب انداختم اما هرچه تلاش کردم فیلمی که ادعا میکرد از صحنه آزارم گرفته است، پیدا نکردم .  

با اقرارهای متهم کیفرخواست علیه وی صادر شد و پرونده  به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد . بدین ترتیب متهم سال گذشته از سوی قضات شعبه یاد شده تحت محاکمه قرار گرفت و همان اعترافاتی را که در تحقیقات مقدماتی و در نزد پلیس و بازپرس جنایی داشت، مطرح کرد.

البته  دفاعیات متهم  مورد قبول قضات شعبه پنجم کیفری یک استان تهران واقع نشد و عزیز با توجه به درخواست اولیای دم به جرم ارتکاب قتل به قصاص محکوم شد اما حکم صادره  با توجه به  این که سن متهم زیر ۱۸ سال بوده است از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه همعرض ارجاع شد.

صبح  امروزعزیز  مقابل هیأت قضایی شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. در ابتدای جلسه اولیای دم که معتقدند متهم به خاطر اختلافات مالی مصطفی را به قتل رسانده است بار دیگر درخواست قصاص کردند.

سپس متهم  به دفاع از خود برخاست و با تکرار دفاعیات قبلی گفت: مصطفی برای بار دوم  قصد تعرض مرا داشت.او با پسران نوجوان دیگر هم رابطه غیر اخلاقی بر قرار میکرد. یعنی مهدورالدم بود به همین دلیل او را کشتم.

در پایان جلسه  هئیت قضایی برای صدور رأی و مجازات متهم  وارد شور شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.