قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با اجرای طرح ردای خدمت، علمای اعلام و ائمه جماعات در کنار خادمان بارگاه رضوی بسته های غذایی را در بین محرومان حاشیه شهر مشهد توزیع خواهند کرد.

طرح ردای  خدمت با حضور روحانیون و خادمان بارگاه رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی ادامه داد: این طرح در قالب بسته های معیشتی که متبرک به اسم گرامی حضرت رضا (ع) است بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع می شود.

وی اظهار کرد: تفاوتی که این طرح با اقدامات قبلی معاونت محرومیت زدایی آستان قدس دارد در این است که هنگام توزیع اقلام بین نیازمندان، علما و روحانیون معزز خدام حضرت رضا (ع) را همراهی خواهند کرد.

وی مطرح کرد: تجربه  نشان داده است که هرگاه علمای عظام پیشاپیش حرکت و اقدامی قرار گیرند مردم هم به تبعیت از آنها وارد شده و دوشادوش آنها اقدام به انجام کارهای خداپسندانه خواهند نمود. با حضور علما و روحانیون در صف مقدم محرومیت زدایی انتظار می رود اعتماد وتوجه مردم به محرومیت زدایی دو چندان شده و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای از بین رفتن محرومیت افزایش دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام اینگونه اقدامات، تکرار و تمرین درس کمک به نیازمندان است. باور و عقیده به مکتب اسلام، ایجاب می کند با متابعت از علما و روحانیون در جبهه محرومیت زدایی بیش از پیش قدم برداریم.  

خاکسار قهرودی تصریح کرد: در زمان تولیت حجت الاسلام رئیسی، اقدامات و کوشش های بسیاری زیادی در رفع محرومیت از شهر و حومه مشهد صورت گرفته است. در دوره تولیت حجت الاسلام مروی نیز با توجه به تاکیدات فراوان ایشان، اینگونه اقدامات خداپسندانه ادامه پیدا کرده و بسیار محکم و با صلابت محرومیت زدایی را ادامه خواهیم داد.

در خدمت به نیازمندان نباید هیچ کوتاهی صورت بگیرد

در ادامه مراسم آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به ایراد سخن پرداخت و گفت: در ابتدا امیدوارم مشکلات و گرفتاری های مردم هر چه زودتر با عنایت امام رضا(ع) شود.

وی بیان داشت: در روایتی آمده است که حضرت موسی(ع) از پروردگار پرسید از کجا متوجه شوم که کارهایم مورد رضایت شما قرار گرفته است. ندا آمد که باید به قلبت مراجعه کنی، اگر پس ازکمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنها خوشحال می شوی و نسبت به جبارین و ظالمان بغض داری، نشاندهنده این است که کارت مورد رضایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین باید توجه داشته باشیم که وقتی برای رضای خداوند اقدام به کار خیری مانند خدمت به فقرا می کنیم، اینکار چندین برابر تاثیرات مثبت دارد و موجب رضایت قلبی می شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: وقتی نیازمندان و خانواده هایشان مورد لطف و احسان قرار می گیرند خوشحال شده و دعایی خالصانه برای نیکوکار می کنند. این دعا برای نیکوکار بسیار ارزشمند خواهد بود و در زندگی او تاثیرات مثبت فراوانی خواهد داشت. هر میزان خدمت به فقرا بیشتر باشد، علاقه و توجه خداوند نیز بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: خادمان حضرت رضا(ع)، کار خیر وکمک به محرومین را باید قدر دانسته و فعالیت های خداپسندانه آنها باید بسیار بیشتر از مردم عادی جامعه باشد.  

آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی گفت: خادمان بارگاه رضوی به تاسی از امام رضا(ع) باید وقت خود را وقف محرومان کنند. خدمت کردن به نیازمندان سقف ندارد و نباید لحظه ای از حرکت ایستاد.

وی ابراز داشت: هرکاری که برای رضای خدا انجام می شود تمام و کمال فایده و سود است. امیدوارم خادمان و روحانیون و مردم هر چه تمکن مالی دارند در این راه خرج کنند. نباید در خدمت رسانی به نیازمندان هیچ کوتاهی صورت گیرد.

کمک به نیازمندان با سامانه #۸*

حامد صادقی، سرپرست معاونت امداد مستضعفان سرپرست معاونت محرومیت‌ زدایی آستان قدس رضوی نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود. او بااشاره به اینکه همراهی علما و روحانیون را با خدام رضوی در کمک رسانی به محرومان باید به فال نیک گرفت، ابراز داشت: امیدواریم با جلوداری روحانیون معزز در کمک به مستمندان حضور مردم نیز پررنگ تر شده و بتوانیم بر مشکلات معیشیتی حاشیه شهر مشهد فائق آییم.

وی افزود: همراهی علما تا همین لحظه نیز بسیار پربرکت بوده است. اکنون بسیاری از خیریه ها و مردم و خیرین در این طرح وارد و کمک های مالی خود را تقدیم کرده اند.

صادقی عنوان کرد: در حال حاضر سهم کمک‌های مردمی در محرومیت زدایی ۳۰ درصد است که یقینا پس از این و با حضور روحانیون کمک‌های مردمی بیشتر خواهد شد. مردم می توانند با سامانه  *۸# کمک کنند

وی بیان داشت: در ابتدای سال جاری طرحی تحت عنوان «مشهد بدون گرسنه» اجرا و ۱۵ هزار بسته مواد غذایی در مناطق محروم و حاشیه شهر بین نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.