رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا می‌توانست همان تورنمنتی باشد که محمد صلاح برای حضور در صف اول نامزدهای توپ طلای امسال به آن نیاز داشت، اما حذف زود هنگام مصر و البته حاشیه‌های اخلاقی بسیار زیاد در اردوی این تیم کام طرفداران فوتبال این کشور را تلخ کرد.

بعد از حذف شوکه آور مصر به دستان آفریقای جنوبی در مرحله یک شانزدهم نهایی در تورنمنتی که خود میزبان آن بود، محمد صلاح در توییترش از حمایت‌های «طرفداران باوفای» این کشور تشکر کرد. او همچنین قول داد که از اشتباهاتشان درس گرفته و در آینده آن‌ها را جبران کنند. بسیاری از هواداران فوتبال این کشور امیدوارند منظور صلاح از درس گرفتن اشتباهات، نه تنها مشکلات داخل زمین بلکه مشکلات حاشیه ای پرتعداد خارج از زمین باشد.

توپ طلا از دست رفت

صلاح و هم تیمی‌هایش بعد از پایان بازی مقابل آفریقای جنوبی در حالی که زمین ورزشگاه قاهره را ترک می کردند توسط هم وطنانشان هو شدند که به هیچ عنوان آن تورنمنتی نبود که همگان از میزبان و البته ستاره آن‌ها یعنی صلاح در راه کسب توپ طلا توقع داشتند. بعد از درخشش مجدد در لیگ برتر و همین طور گلزنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا و کمک به لیورپول برای قهرمانی در این تورنمنت، صلاح در صورت کسب جام ملت‌های آفریقا به همراه مصر برای نخستین بار از سال 2010، بدون شک در بین سه بازیکن برتر برای کسب توپ طلا قرار می‌گرفت اما همه چیز نابود شد.

صلاح در جام جهانی به خاطر بازگشت با عجله اش از مصدومیت نتوانست کار خاصی را از پیش ببرد و کشورش بدون کسب یک امتیاز از مسابقات کنار رفت. بسیاری از مسئولان فوتبال این کشور در تابستان گذشته عدم توانایی صلاح برای کنترل محیط اردوی این کشور در روسیه را تقصیر صلاح می‌دانستند. گفته می‌شد بسیاری از مقامات رسمی و غیررسمی و همین‌طور چهره‌های شناخته شده و سلبریتی‌ها مدام در اردوی این کشور در روسیه در رفت و آمد بودند و او نمی‌توانست به عنوان کاپیتان تیم این مسائل را حل کند.

حمایت عجولانه و پردردسر

در مسابقات جام ملت‌های امسال در خاک مصر نیز، حواشی بسیاری در خصوص مشکلات اخلاقی برخی از بازیکنان این تیم به بیرون درز کرد. قبل از برگزاری بازی دوم دور گروهی مقابل کنگو، عمرو ورده چهره شناخته شده و پر حاشیه تیم ملی، به خاطر پخش شدن پیام‌های خشن و توهین آمیزش به یک مدل و چند زن دیگر از اردو اخراج شد اما صلاح و چند بازیکن دیگر در تصمیمی عجیب به حمایت از او پرداختند که باعث بازگشتش برای بازی سوم بود. صلاح معتقد بود باید به هر فردی شانس دوباره داده شود. اما گویا فراموش کرده بود که ورده دو سال پیش نیز از باشگاهش در پرتغال به خاطر ایجاد مزاحمت برای همسران دو تن از هم تیمی‌هایش اخراج شده بود. تصمیم صلاح توسط بسیاری، تلاش برای حمایت از شرایط تیم به جای تلاش برای مبارزه با بی اخلاقی تلقی شد؛ چیزی که پیش از این برعکس آن را توسط این ستاره مصری در فوتبال اروپا و انگلیس و کمک‌هایش برای مرتفع کردن بسیاری از مشکلات اجتماعی و مذهبی با حضور پررنگش دیده بودیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.