گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان برگزار خواهد شد.

برگزاری سیزدهمین جشنواره تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ، ،شهرود امیر انتخابی گفت: موزه میراث روستایی گیلان تنها تجربه ملی در زمینه صیانت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران است.

امیر انتخابی گفت: این موزه که در نوع خود در خاور میانه و آسیای مرکزی منحصر بفرد است، با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم سرزمین گیلان ایجاد شده است که الگوی کاملی از معماری بومی و شیوه زندگی مردمان گیلان در گذشته ای نه چندان دور است.

وی ادامه داد: هر سال در نوروز و تابستان و به مناسبت های مختلف جشنواره های متنوعی با هدف حفظ و احیاء میراث معنوی این منطقه از کشور و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ساکنان گیلان در این موزه برگزار می‌شود.

انتخابی گفت: در سال جاری نیز با توجه به حضور گسترده گردشگران در فصل تابستان، سیزدهمین جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان از ۲۱ مردادماه لغایت یکم شهریور رگزار خواهد شد و علاوه بر فعالیت های معمول در موزه، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره مراسم، بازی‌ها و آیین‌های بومی و نیز اجرای موسیقی سنتی برگزار می شود.

به گزارش قدس آنلاین ،موزه میراث روستایی گیلان،مکانی معتبر و غنی از نظر نمادهای فرهنگی است که فضای روستایی یکصد سال گذشته روستاییان گیلان زمین را به نمایش می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.