البرز- رییس اداره نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج با تاکید براینکه شهروندان موضوع تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار خود قرار دهند گفت: تعویض و افزایش سطل های مکانیزه زباله در سطح مناطق دهگانه کرج به زودی انجام می شود.

شهروندان "تفکیک زباله از مبدا"را در دستور کار قرار دهند

علی کاظمی مقدم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نزدیک به ۴ سال است که سطل های موجود در حال استفاده است و به دلایل مختلف دچار آسیب و فرسودگی شده است.

وی افزود: در این راستا سازمان پسماند با مصوبه شورای شهر وتامین اعتبار لازم درصدد خرید سطل های جدید و جایگزینی آنها است.

کاظمی مقدم با تاکید براینکه در خریداری و جانمایی سطل های جدید معاونت خدمات شهری نظرات کارشناسی خود را اعلام کرده است گفت: امیدوارم این اقدام در جمع آوری وتسریع حمل زباله موثر باشد.

رییس اداره نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرج سوق دادن مردم به ساعتی مشخص برای جمع آوری زباله را یک ضرورت برای کلانشهر کرج دانست و گفت: تعبیه سطل های زباله در محلات این ذهنیت را در نزد شهروندان ایجاد می کند که هر زمان که خواستند زباله خود را به بیرون از منزل منتقل کنند و ضرورتی برای تولید کمتر پسماند احساس نکنند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید به این باور برسند که با اتخاذ روش هایی چون تفکیک از مبدا از حجم زباله تولیدی خود بکاهند واجازه بدهند بودجه عمومی شهر صرف ایجاد امکانات شهری و ارتقا سرانه ها شود.

کاظمی مقدم حرکت کلانشهر کرج به سمت کاهش تولید پسماند را مورد اشاره قرارداد وگفت: دربرخی کلانشهرهای کشور شهرداری ها به سمت جمع آوری یک روز در میان زباله ها رفته اند و این مهم باید در شهر کرج نیز باید با همکاری و مشارکت مردم نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.