دادگاه استیناف آمریکا با صدور حکمی اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ در مسدود کردن دسترسی منتقدان خود به صفحه توئیترش، نقض متمم اول قانون اساسی است.

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر قانون اساسی را نقض کرد!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دادگاه استیناف آمریکا در منهتن نیویورک روز گذشته (سه شنبه) با صدور حکمی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حق ندارد دسترسی منتقدانش به صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر را مسدود کند و این کار نقض متمم اول قانون اساسی محسوب می‌شود.

این دادگاه اعلام کرد: متمم اول قانون اساسی آمریکا اجازه نمی‌دهد یک مقام رسمی دولتی که از حساب اجتماعی خود برای همه اهداف رسمی استفاده می‌کند، افراد مختلف را به دلیل ابراز مخالفت با او، از حضور در یک رسانه آنلاین محروم کند.

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا هنوز به درخواست‌ها برای پاسخ به این مسئله واکنشی نشان نداده اند.

رای اخیر این دادگاه، حکم قبلی قاضی «نائومی ریس بوچوالد» را در مه ۲۰۱۸ درباره همین موضوع تأیید می‌کند. وزارت دادگستری آمریکا حکم پیشین را «بدفهمی اساسی» تعبیر کرده و اعلام کرده بود ترامپ از توئیتر تنها در سطح شخصی و برای انتشار دیدگاه‌هایش استفاده می‌کند؛ نه برای ایجاد یک فضا برای بحث‌های عمومی.

ترامپ توئیتر خود را به بخش اصلی و بحث برانگیز ریاست جمهوری اش تبدیل کرده است و از آن برای بیان برنامه‌ها و سیاست‌ها و حمله به منتقدانش استفاده می‌کند. حساب توئیتر او در حال حاضر بیش از ۶۱ میلیون فالوور (دنبال‌کننده) دارد.

پیش از این به دنبال گسترش انتقادها از شبکه اجتماعی توئیتر به دلیل غیرفعال نکردن حساب «دونالد ترامپ» به دلیل استفاده از الفاظ تهدیدآمیز، توئیتر به این امر واکنش نشان داد و علت غیرفعال نکردن حساب اجتماعی رئیس جمهور آمریکا را توصیف کرد.

توئیتر در این خصوص اعلام کرد: مسدود کردن حساب یکی از سران جهان یا حذف کردن برخی از توئیت‌های بحث برانگیز این شخص باعث پنهان شدن اطلاعات مهمی می‌شود که مردم می‌توانستند ببینند و درباره آن بحث کنند. این کار همچنین چنین شخصی را به سکوت وا نمی‌دارد؛ بلکه فقط مانع از ایجاد بحث‌های لازم درباره آن موضوع می‌شود. ما توئیت‌های سران و رهبران جهان را در چارچوب سیاسی خودشان بررسی می‌کنیم و بر اساس آن‌ها قوانین را اجرا می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.