قزوین_ دهه کرامت فرصت مناسبی برای آشنایی انسان با ائمه (ع) است که ویژه برنامه های مختلفی در این دهه برگزار می شود.

دهه کرامت، فرصتی برای زندگی کریمانه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت ثامن الائمه شمس الشموس عالم آل محمد (ص) حضرت امام رضا (علیه السلام) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که جشن ها و آیین های شادباش و معنوی ملهم از آموزه های رضوی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور به یمن قدوم موالید نورانی، برگزار می شود.

استان قزوین نیز یکی از استان های میزبان برگزاری مراسم ها و برنامه های دهه کرامت است که برگزاری برنامه ها، شور و نشاط خاصی را به استان می بخشد.

دهه کرامت از چند روز گذشته نیز با اجرای برنامه های مختلفی در قزوین آغاز شده و گره زدن آغاز زندگی زوج های جوان در این دهه، شیرینی زندگی را دوچندان کرده است.

برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف از سوی ارگان های دولتی، غیردولتی همه و همه نشان از عشق و ارادت مردم به اهل بیت (ع) است.

دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین میزبان بخشی از برنامه های دهه کرامت است که به همت خادمیاران برگزار می شود.

حجت الاسلام علیرضا میرسلامی در خصوص ویژه برنامه های دهه کرامت در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان می کند: برگزاری همایش بزرگ خادمیاران و جشن ولادت امام رضا (ع) و برنامه عملیاتی زیرسایه خورشید از جمله برنامه های دهه کرامت است.

وی می افزاید: ویژه برنامه ای در روز چهارشنبه (امروز) با عنوان جشن شمس الشموس در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در مسجد چهارده معصوم واقع در خیابان شهید انصاری برگزار می شود که احمد علوی از تهران، محمد اطهری نسب، علی فرمانی، علی اکبر نازک کار و امیر حسین فاضلی و خادمین بارگاه منور رضوی میهمانان این مراسم هستند.

مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین ادامه داد: جشن شام ولادت امام هشتم با حضور خادمین بارگاه منور رضوی با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین با حضور بیش از یکهزار خادمیار قزوین در روز یکشنبه مورخه ۲۳ تیر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و با اجرای علی علیجانی برگزار می‌شود.

میرسلامی یادآور شد: برنامه‌های عملیاتی جشن‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت سالجاری پرداخت و گفت: برگزاری برنامه های مختلفی در این دهه از جمله بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه فرهنگی پیش بینی شده است.

وی تصریح می کند: در روز شنبه ۲۲ تیرماه سالجاری نیز برنامه ای پیش بینی شده است که این برنامه در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در پیاده راه میدان آزادی برگزار می شود.

مسئول فرهنگی نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین می گوید: برگزاری همایش بزرگ خادمیاران استان قزوین در روز یکشنبه مورخه ۲۳ تیر ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین اعزام ۸ گروه های جهادی به مناطق سیل زده و محروم استان و حاشیه شهرها، برپایی ایستگاه فرهنگی با عنوان رواق رضوی درمیدان آزادی، توزیع هشت هزار اطعام رضوی، توزیع ۸۰۰ بسته ارزاق بین نیازمندان و محرومین، عیادت و دلجویی از بیماران بستری در منزل همزمان با ایام دهه کرامت در کانون‌های خادمیاری سطح استان صورت می‌گیرد.

به گزارش قدس، دهه کرامت فرصتی برای آشنایی بیشتر با سیره ائمه و اهل بیت (ع) است تا از لحظه و لحظه های این دهه استفاده کرد در برنامه های شاد و متنوع این دهه شرکت داشت.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز میزبان برنامه های فرهنگی مختلفی در دهه کرامت است.

محمد درافشانی در خصوص برنامه های این دهه عنوان می کند: ۲۰ برنامه فرهنگی و ورزشی ویژه دهه کرامت در محلات قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می شود که جنگ شاد شهروندی ویژه میلاد امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های شاخص دهه کرامت است که ۲۳ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در پیاده راه فرهنگی آزادی (سبزه میدان) برگزار خواهد شد.

وی ادامه می دهد: در دهه کرامت و از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ تیرماه سالجاری، همچنین جشنواره بازی های محلی مادران_ دختران در بوستان بانوان نرگس، نواحی منفصل شهری دانش و اندیشه برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه می دهد: برگزاری ۱۰ جشن‌های مفرح فرهنگی ترنم باران، زیرسایه خورشید، دختران آفتاب، آفتاب هشتم، شمیم معرفت، جشن دخترانه، رفعت کریمانه، از بانوی ملکوت تا ایوان طلا، جشن کریمانه و جشن دهه کرامت از سایر برنامه‌های ویژه دهه کرامت است.

باتوجه به اهمیت دهه کرامت، تنوع برنامه های این دهه گسترده است به گونه ای که شاهد برگزاری ویژه برنامه های مختلف هستیم.

سعیدپورایمانی نیز در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان از برگزاری برنامه های مجتمع فرهنگی دیجیتال در دهه کرامت خبر داده و عنوان کرده است: ۲ برنامه مهم در فضای مجازی را مدنظرداریم که با توجه به رشد و توسعه این فضا، جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در فضای مجازی به میزبانی استان قزوین برگزار می شود.

وی بیان کرده است: در این جشنواره هر محتوایی که دیجیتال باشد و بتوان در فضای مجازی منتشر کرد، امکان شرکت در جشنواره را دارد و افراد با هشتگ «امام رضا (ع) دوستت دارم» می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره در روزهای آینده منتشر می شود، بیان کرده است: ترویج فرهنگ سیره رضوی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره است که در برگزاری این جشنواره وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی حضرت رضا (ع) و رسانه های نوین آستان قدس رضوی همکاری دارند.

پورایمانی ادامه می دهد: برگزاری کارگاه تولید گروهی محتوای دیجیتال و دعوت از ۵۰ هنرمند در ۱۹ تیر ماه در پیاده راه سبزه میدان قزوین از سایر برنامه های دهه کرامت است.

ارگان های دیگری همچون شورای اسلامی شهر قزوین، اداره کل آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین نیز هریک به سهم خود در برگزاری برنامه های دهه کرامت مشارکت دارند تا دهه کرامت در سالجاری همچون سال های گذشته با شور و نشاط بیشتری برگزار شود.

دهه کرامت را باید قدر و فرصت های آن را ارزشمند دانست و این دهه می تواند قلب انسان ها را با اهل بیت (ع)، حضرت معصومه و ضامن آهو گره بزند، باشد که این فرصت به دست آمده به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.