همدان- معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت:کیسه های پلاستیکی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است به طوری که از پسماندهای روزانه شهر همدان معادل 20 تن "کیسه پلاستیکی" دفن می گردد.

کیسه های پلاستیکی به معضل بزرگ تبدیل شده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری همدان ،وحیدعلی ضمیراظهار کرد: کیسه پلاستیکی سال‌های سال طول می‌کشد که در طبیعت تجزیه شود و در این راستا یکی از اقدامات مهم برای کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی ، آموزش و فرهنگسازی است، در واقع مردم باید با خطرات زیست ‌محیطی استفاده از کیسه های پلاستیکی آشنا شوند.

علی ضمیرگفت: فروشگاه ها می توانند درعدم استفاده از پلاستیک پیشقدم شوند، مردم باید از این فروشگاه ها بخواهند که پلاستیک کمتری تولید کنند، رسانه ها نیز باید به این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی نگاه کنند تا زمینی عاری از پلاستیک داشته باشیم.

وی با اشاره به پویش بزرگ" همه داناییم برای نه به کیسه های پلاستیکی"  گفت : همدان باید به عنوان شهری بدون پلاستیک باشد که این مهم با کمک مردم ممکن می شود. وی همچنین اضافه نمود: حذف کیسه‌های پلاستیکی به طور کامل امکانپذیر نیست، اما می‌توان کم کم میزان آن را کاهش داد و کیسه های پارچه ای و پاکت‌های کاغذی قابل بازیافت را جایگزین آن کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.