البرز- مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: ظرفیت های منابع آبی موجود، زمینه مناسبی را برای توسعه پرورش ماهی به وجود آورده است وبخش عمده ای از آب های موجود در استان برای پرورش ماهی مناسب هستند.

کشاورزان از ظرفیت استخر ذخیره آب برای پرورش ماهی استفاده کنند

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی البرز، لیلا ضیائیان اظهار کرد: یکی از محوری ترین برنامه های وزارت جهادکشاورزی افزایش بهره وری آب است که  پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی از جمله این راهکارها محسوب می شود.

وی افزود: :پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی با افزایش تولید محصول بیشتر به ازای حجم آب مصرفی در کشاورزی تاثیر بسیار مثبتی در بهره وری فیزیکی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی دارد .

این مسئول ادامه داد: این کارموجب غنی شدن آب خروجی  استخر شده و تاثیر مستقیمی در افزایش راندمان تولیدکمی و کیفی محصولات کشاورزی آبیاری شده با آب خروجی این استخرها دارد.

ضیائیان افزود: همچنین این امرمی تواند درحفظ وارتقاء شرایط کسب وکار کشاورزان بویژه زنان روستایی به عنوان قشر مولد کشور و ایجاد و تثبیت اشتغال بخش کشاورزی بسیار تاثیر گذار باشد  .

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی البرز در پایان گفت: در حال حاضر ۲۴۶۷ تن ماهی در استان تولید می شود که ۷۰  درصد فعالیت آبزی پروری استان در استخرهای دو منظوره کشاورزی انجام می شود و می توان با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های موجود استخرهای دو منظوره کشاورزی نسبت به افزایش تولید شیلاتی و بهره برداری بهینه از منابع آبی استان برنامه ریزی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.