خراسان شمالی- رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به سلایق و فرقه های مختلف انسان ها، ائتلاف بین آن‌ها را به واسطه ائمه اطهار علیهم السلام موثر دانست و گفت: دهه کرامت، بهترین زمان برای ائتلاف این فرقه ها است.

دهه کرامت بهترین زمان برای ائتلاف فرقه ها است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب ارزانی، در نشست شورای هماهنگی برزگداشت دهه کرامت، گفت: همه ما اهل بیت علیهم السلام را قبول داشته و ارادت داریم اما آنچه مهم است ولایت اهل بیت است و اینکه مطمئن باشیم تنها راه نجات جامعه، تمسک به سیره اهل بیت علیهم السلام است.

وی، با بیان اینکه خیلی ها در دنیا نسبت به اهل بیت ارادت دارند اما ایران اسلامی پای این عشق و ارادت ایستاده و حتی تحریم شده، افزود: قطعا شعار اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی، تنها راه برون رفت از این مسائل است.

وی با اشاره به اینکه همواره انسان ها دارای سلیقه های مختلف و با فرقه های گوناگون آفریده شده اند، ولی آنچه مهم است این است که بتوان بین همه فرقه ها و سلیقه ها ائتلاف ایجاد کرد، به سخن امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و افزود: این ائتلاف به واسطه ائمه اطهار علیهم السلام ایجاد می شود و  یکی از بهترین موقعیت ها برای ائتلاف فرقه ها، دهه کرامت است.

حجت الاسلام ارزانی، به حضور خادمان حرم رضوی در شهر و روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: لحظه ورود پرچم متبرک آستان قدس رضوی در میان مردم بسیار شعف برانگیز است و حضور هزاران نفری مشتاقان چنان غوغایی به پا می کند که وصف ناپذیر است.

رییس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، شعار امسال دهه کرامت را «خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع)» ذکر و بیان کرد: برنامه های متنوعی در سطح کشور برنامه ریزی شده که امیدواریم این استان هم میزبان خوبی برای برنامه های دهه کرامت باشد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخش دیگر سخنان خود به همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» که سال گذشته به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد اشاره کرد و گفت: هر دو مقوله اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی مهم و وابسته به هم است و حتی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هم به بحث سبک زندگی اشاره کرده اند.

حجت الاسلام ارزانی در پاسخ به ابراز علاقه خراسان شمالی برای تداوم برگزاری همایش سبک زندگی ائمه اطهار علیهم السلام، بیان کرد: امام جمعه بجنورد سیره و سبک زندگی هر امامی را که انتخاب کنند برای ما حجت است و حمایت های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

در این نشست علاوه بر تقدیر از ١٢ خادم همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» از اپلیکیشن «بوستان دوستان» هم رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.