محمود واعظی با اشاره به توقفیف نفت کش ایرانی که آنرا راهزنی توصیف کرذد، گفت: این اتفاق قطعا ب روابط ما با انگلستان تأثیر خواهد گذاشت.

واعظی:  تماس و مذاکره‌ای با احزاب کردستان نداشته‌ایم/توقیف نفتکش بر روابط تهران-لندن تأثیر می‌گذارد

قدس انلاین: رئیس دفتر رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به توقیف نفتکش ایران توسط نیروهای انگلیسو این گمانه مطرح شده در مورد امکان خروج این کر از برجام و فعال کردن مکانیزم ماشه، گفت: این اقدام انگلستان کاری  بسیار اشتباه و نوعی راهزنی بین‌المللی بود که انرا محکوم می‌کنیم اما به دنبال حل این موضوع از طریق سیاسی و دیپلماتیک هستیم.

واعظی با تأکید بر اینکه  توقیف این نفتکش ارتباطی با برجام ندارد، افزود: در جهان اتفاقات متعددی می‌افتد که نمی‌توان همه را به هم ربط داد اما این نوع برخوردهای غیردوستانه در روابط دو کشور اثر دارد و این اثر منفی خواد بود و مطلوب نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اظهاراتی از سوی سران اروپا مبنی بر عملیاتی کردن سیستم ماشه در برجام با بیان این که چنین اتفاقی نمی‌افتد خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم اینها حدسیاتی است که مطرح می‌شود چرا که همان قدر که همه تلاش کردند تا برجام ایجاد شود، خود اروپایی‌ها نیز دنبال آن نیستند تا به راحتی از برجام خارج شوند.

واعظی که در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران سخن می‌گفت،   در پاسخ به سوالی درباره استفاده از تعبیر پلیس خوب برای کشور فرانسه در جریان به دلیل موضع‌گیری‌های اخیر سران این کشور در خصوص برجام با تاکید بر این که تعبیر پلیس بد یا پلیس خوب برای نقش فرانسه یک خیال پردازی است اظهار کرد: فرانسه یکی از کشورهای ۱+۵ است که در مذاکرات طولانی برجام به طور فعال حضور داشت همچنین با توجه به نزدیکی اروپا با ایران و مسائل مختلفی که وجود دارد طبیعی است که اروپایی‌ها باید نگرانی‌های امنیتی بیشتری نسبت به آمریکا داشته باشند.

وی افزود: بر همین اساس که عزم جمهوری اسلامی ایران درباره برجام در دو ماه نخست و همچنین اقدامی که در مرحله دوم آغاز شده است را مشاهده کرده‌اند، طبیعی است که با جدیت بیشتری در تلاش هستند تا بتوانند به راه حلی برسند که برجام باقی بماند. آنها تلاش‌های خود را با برقراری تماس‌های مختلف و همچنین ارسال نمایندگانی به ایران انجام دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: اگر بتوانیم به آن چه که منافع ملی ما در برجام تأمین می‌کند برسیم، طبیعی است ما هم در این زمینه همراهی می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین درباره ادعای ‌بی‌بی‌سی در مورد تماس میان ایران با شماری از احزاب کردستان هم گفت: دولت تماسی با این احزاب نداشته است.

واعظی در پاسخ به پسش دیگری درباره روایت سریال گاندو  از وقایع  گفت: گاندو را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهور و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود.

وی تصریح کرد: به این رفتارها در صدا و سیما عادت کرده‌ایم و صدا و سیما با دولت برخورد حزبی و جناحی می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: سریالی ساخته شده که به گفته کارگردان آن ۸۰ درصد این سریال تخیل است، در صورتی که اول می‌گویند این سریال بر اساس موضوعات واقعی ساخته شده اما بعد به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که مردم را سرگرم کنند.

واعظی اظهار داشت: در این سریال جایگاه قوه قضائیه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تنزل داده‌اند و با وزارت خارجه برخورد بدی داشتند. علاوه بر این، با وزارت اطلاعات نیز برخورد شد.

وی گفت: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور دو قطبی کردن جامعه را کاری اشتباه خواند و گفت: رهبر انقلاب تذکر دادند که جامعه نباید دوقطبی شود. مطالب دروغ و تهمت در این سریال بسیار زیاد است. دولت و مسئولین حق شکایت، برخورد و روشنگری دارند.

واعظی افزود: صدا و سیما کار غیرمعمولی انجام داد و باید تجدیدنظر کند. امروز به رئیس صدا و سیما در این خصوص تذکر داده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.