البرز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با اجرای نسخه الکترونیک سلامت فضای درمان از دلبخواه بیمار و پزشک خارج خواهد کرد ومسیری برای هدایت آن است.

اجرای نسخه الکترونیک سلامت مسیری برای هدایت درمان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر سیامک جبارنیا اظهار کرد: ایجاد نسخه الکترونیک مسیری درست برای ساماندهی و هدایت فرایند درمان است.

وی افزود: در گام دوم باید تلاش شود بیماران را به درون سیستم ارجاع هدایت کنیم چرا که متاسفانه بسیاری از بیماران زیربار نمی روند و سال هاست که این شعار معروف دهان به دهان می چرخد که بیمار در انتخاب پزشک آزاد است.

دکتر جبارنیا تصریح کرد: مراجعه به پزشک عمومی اصلی است که نادیده انگاشته می شود و بیمار با کوچکترین عارضه ای به پزشکان متخصص مراجعه می کنند در صورتی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته مراجعه به پزشک عمومی و یا پزشک خانواده اولین اقدامی است که توسط بیمار صورت می گیرد تا در سیستم درمانی به صورت هدفمند و صحیح هدایت شود و مراحل درمانی به درستی اتفاق بیافتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: به زودی سیستم ارجاع الکترونیک نیز راه اندازی خواهد شد و در این سیستم نوبت دهی، مراجعه به پزشک مورد نیاز، و حتی پرداخت ویزیت نیز الکترونیکی خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: هرگاه پزشکی که بیمار به وی ارجاع شده است در سیستم بیمار را پذیرفت مبلغ ویزیت وی از طریق سیستم از حساب بیمار کم و به حساب وی واریز خواهد شد و در این سیستم مراحل ارجاع نیز مورد کنترل قرار می گیرد و سیستم های بیمارستانی نیز به صورت یکپارچه الکترونیک خواهد شد.

جبارنیا ادامه داد: در این سیستم دیگر بیماران معطل وقت نمی شوند و می توانند در ساعت مقرر در مرکز درمانی حضور یابند و بسیاری از مشکلات کاسته و در بخش هزینه ها و مصرف دارو نیز نظام سلامت مسیر بهتری را طی خواهد کرد و از تعدد مراجعات غیر ضروری خواهد کاست.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح به زودی در کلینیک دانشگاه علوم پزشکی البرز به صورت آزمایشی کلید خواهد خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.