وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با قدس آنلاین گفت: پیش‌نویس نظام صنفی هنر تنظیم شده و در آینده نزدیک آماده ورود به هیأت دولت است.

آیین نامه نظام صنفی هنر در مرحله نهایی است/ ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار دارد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین درباره رفع موانع ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور اظهار داشت: این موضوع دیروز در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مقدمات آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: چون این موضوع قبلاً نیز یک بار در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده  و به دلیل آنکه مستندات کافی از نظر این شورا برای آن مورد توجه قرار نگرفت، قرار شد  که مسئله را با مستندات قوی تری پیگیری و به نتیجه برسانیم و از طریق شورای فرهنگ عمومی به شورایعالی انقلاب فرهنگی منتقل کنیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره آخرین وضعیت آیین نامه  نظام صنفی هنر نیز به قدس آنلاین گفت: چون در حوزه هنر  گروه‌های مختلف و تنوع صنفی وجود دارد و از طرفی در پاره ای از موارد اتحادیه های روشن  صنفی هم نداریم گفت‌وگوهای ما طولانی بود و همکاران ما با مجموعه احصاب صنوف مختلف شاخه هنر ۲۰ تا ۳۰ جلسه کارشناسی و بحث داشته‌اند و متنی تنظیم شده که این متن را با توجه به اینکه بخشی از کارهم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است نهایی شده به آقای شریعتمداری نیز ارائه دادیم و ایشان هم آمادگی مجموعه خودشان را اعلام کردند.

صالحی تصریح کرد: کار در حال نهایی شدن است و انشاالله در آینده نزدیک آماده ورود به هیأت دولت خواهد بود.

وزیر ارشاد در مورد وضعیت کاغذ هم گفت: ۳ هزار تن کاغذ  تا  هفته آینده از گمرکات ترخیص می‌شود.

وی افزود: در سه ماه گذشته حدود ۳۰ هزار تن کاغذ را وزارت ارشاد تقیید کرده است. البته در مسیر اداری با توجه به اینکه کاغذ فرهنگی حوزه نشر و مطبوعات از کاغذ غیر فرهنگی جدا شد در روند اداری اختلال‌هایی را هم در  سامانه وزارت صمت و هم در بانک مرکزی ایجاد کرد، اما خوشبختانه سامانه‌های اداری منظم شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.