این روزها محاکمه «دانه‌درشت‌ها»ی اقتصادی برعهده قاضی جوانی است که ساده‌زیستی و شجاعتش زبانزد شده است.

قاضی جوانی که «مفسدان و دانه‌درشت‌ها» را محاکمه می‌کند

قدس آنلاین: با اوج گرفتن دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد اقتصادی و اخلالگران بازار سرمایه، چهره یکی از قضّات کشور بیشتر در رسانه‌ها و تلویزیون به چشم می‌خورد؛ چهره شخصی که چندین سال به عنوان قاضی برتر کشور انتخاب شده و «قانون» بزرگترین خط قرمز اوست.

برخلاف عده‌ای که تصور می‌کنند قضّات، حقوق‌های نجومی می‌گیرند اما او از نشان دادن فیش حقوقی‌اش ابایی ندارد و جلوی دوریین تلویزیون فیش حقوقی‌اش را که نشان از دریافتی ۹ میلیونی دارد، نشان می‌دهد.

مسعودی‌مقام که اکنون به عنوان دادیار دیوان عالی کشور، رئیس شعبه ۶۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران و رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلاگران و مفسدان اقتصادی مشغول به کار است، مسئولیت سنگین‌ترین پرونده‌های اقتصادی را برعهده دارد؛ پرونده‌هایی که حتی ارزیابی یکی از آن‌ها ٣٠٠ ساعت  طول کشیده و حجمش نزدیک به ١٠ هزار صفحه بوده است .

دو پرونده سنگین و پرحاشیه «پتروشیمی» و «بانک سرمایه» از جمله پرونده‌هایی است که مسئولیت رسیدگی‌اش به وی واگذار شده و او در این پرونده با چهره‌هایی مانند حسین هدایتی، هادی رضوی(داماد وزیر)، پرویز کاظمی(وزیر اسبق) روبرو بوده است.

پاکی، شجاعت و در عین حال سادگی از ویژگی‌هایی است که کسانی با وی همکار بوده‌اند بر آن صحه می گذارند. حتی او بدون محافظ و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی رفت‌وآمد می‌کند و چهره یک مسئول تراز انقلاب اسلامی را تداعی می‌کند.

مسعودی مقام با این که بارها توسط متهمان و نزدیکان آن‌ها تهدید شده اما این‌ تهدیدها باعث نشده تا وی از مدار قانون خارج شود، او حتی می‌گوید اگر روزی پرونده نزدیک‌ترین افراد را هم به من بدهند من براساس قانون عمل خواهم کرد.

حالا با روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی بر مسند قوه قضائیه که خود نویدبخش روزهای خوب دستگاه قضا است، انتظار می‌رود که بیش از پیش شاهد حضور قاضیانی باشیم که عدالت و ساده زیستی دستورعمل زندگی و قضاوتشان باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.