باند سرقت از باغ ویلاها در حوالی شاندیز که پس از اجرای نقشه، لوازم سرقتی را تا زمانی که آب از آسیاب بیفتد در زمین‌های خالی مخفی می‌کردند، با تلاش مأموران کلانتری شاندیز متلاشی شد.

شاکی که خودش مجرم بود!

با مراجعه یک مالک باغ ویلا به کلانتری شاندیز و اعلام ماجرای سرقت به شیوه خوراندن آبمیوه آلوده به داروی بیهوشی، موضوع با توجه به اینکه احتمال افزایش جرایم مشابه وجود داشت به اطلاع فرمانده انتظامی شهرستان بینالود رسید.

از همین رو سرهنگ علی اکبر حسین پور با صدور دستورات ویژه‌ای از مأموران پلیس خواست هرچه سریع‌تر ماجرا را بررسی و عاملان این جرم را شناسایی کنند.

مأموران در مرحله نخست اظهارات شاکی پرونده را چندین بار مرور کرده و تمامی زوایای ماجرا را مورد کاوش فنی قرار دادند و درحالی که مشخص شد اعضای باند دو مرد و دو زن هستند و به بهانه‌ای با مالکان باغ ویلاها طرح دوستی ریخته و اقدام مجرمانه‌شان را عملی می‌کنند، سرنخ‌های خوبی از هویت سرکرده باند بدست آمد.

  شجاعت قابل تحسین مأمور پلیس و دستگیری متهمان

باتوجه به شناسایی عامل اصلی و طراح نقشه‌های سرقت موضوع پس از هماهنگی با مقام قضایی در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهرستان یادشده، عملیات دستگیری آغاز شد.

برهمین اساس پاتوق سارق حرفه‌ای محاصره و مشخص شد یکی دیگر از اعضای باند که مرد جوانی بود نیز در محل حضور دارد، کمی بعد مأموران برای اعمال قانون وارد عمل شدند.

سارقان به محض دیدن مأموران پلیس فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما در همان لحظه نخست عامل اصلی سرقت‌ها با واکنش سریع پلیس زمینگیر و نفر دوم از پاتوق خارج و شروع به دویدن کرد.

همان موقع یکی از مأموران شجاع کلانتری خودش را به او رساند و راه فرارش را سد کرد، همین که متهم با این صحنه مواجه شد سلاح سردی از زیر لباسش خارج و به سمت مجری قانون حمله ور شد. لحظاتی این درگیری و کشمکش ادامه می‌یابد و درحالی که تعدادی از انگشتان دست مأمور قانون دچار جراحات متعددی شده بود، اجازه فرار به مجرم را نداد و موجب شد تا متهم سرانجام تسلیم قانون شود.

پس از انتقال متهمان به کلانتری شاندیز، مأمور وظیفه شناس هم تحت مداوا قرار گرفت. از سوی دیگر متهمان بسرعت مورد بازجویی دقیق قرار گرفتند و باتوجه به اینکه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند اعتراف کردند سرقت‌ها را به همراه دو زن جوان صورت داده‌اند.

  پاتوق‌های مخفی و یک دنیا لوازم سرقتی

در حالی که پس از دستگیری، حدود ۶ نفر از طعمه‌های اعضای باند با مراجعه به کلانتری سارقان را شناسایی کردند، تحقیقات و بررسی بانک اطلاعات پلیس مشخص کرد سرکرده باند چند روز پیش با پلیس تماس گرفته و مدعی شده بود از او سرقت مسلحانه‌ای شده است؛ وقتی مأموران به محل مراجعه می‌کنند پی می‌برند او مواد مخدر مصرف کرده و توهم زده است!

با تجمیع اطلاعات پلیسی مشخص شد اعضای باند ابتدا لوازم سرقتی را در خرابه‌ها و یا زمین‌های خالی مخفی و پس از آن اقلام را به چهار پاتوق مخفی منتقل و آنجا دپو می‌کرده‌اند.

محل‌های مخفی نیز مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد زیادی لوازم منزل مانند: تلویزیون ال سی دی،

سینما خانواده و... کشف شد. همچنین بررسی‌های اولیه پلیس روی دیگر ابعاد مبهم پرونده و حجم کالاهای مکشوفه به این نکته اشاره می‌کرد که سارقان باید این لوازم را به واسطه انجام بیش از ۳۰ فقره سرقت جمع‌آوری و در پاتوق‌ها مخفی کرده باشند.

این گزارش حاکی است؛ درحالی که دو زن جوان همدست اعضای باند همچنان تحت تعقیب پلیس هستند، شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی و مالباخته‌ها از سوی پلیس به دقت ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.