همدان- سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری نهمین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی استان در ۲۶ تیرماه خبر داد.

همدان میزبان هفته فرهنگ رضوی

به گزارش قدس آنلاین؛ علی مرادی نور گفت: با پایان مهلت اعلام شده در فراخوان، ٦٠ درخواست و معرفی نمایشنامه از شهرستان‌های استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این آمار نسبت به سال گذشته ٥٠ درصد رشد دارد.

وی در ادامه به اجرای چند  نمایش همزمان با دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نمایش نامه« ادیپ شهریار» با حضور مهدی میامی، قاسم زارع و جلیل فرجاد،  در همدان  خوانش می شود.

مرادی نور گفت: نمایش نامه« ادیپ شهریار» نوشته سوفوکل و کارگردانی عباس شیخ بابایی ٢٠ و ٢١ تیرماه ساعت ٢٠ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر همدان خوانش می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: نمایش خیابانی« کفتر طلا» به مناسبت دهه کرامت و برگزاری هفته فرهنگ رضوی در محوطه تئاتر شهر همدان در حال برگزاری است.

مرادی نور اظهار داشت: نمایش خیابانی« کفتر طلا» به نویسندگی و کارگردانی محسن پور قاسمی از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه روزهای زوج در محوطه مجموعه تئاتر شهر همدان اجرا می شود.

وی در ادامه به اجرای نمایش خیابانی«بی بی طوقی یه» همزمان با هفته فرهنگ رضوی در همدان  خبر داد و گفت: « بی بی طوقی یه» نوشته پژمان شاهوردی است و به کارگردانی سید مهرداد کاووسی حسینی از ۱۳تا ۱۹ تیرماه در روزهای  فرد ساعت ۱۸ در محوطه تئاتر شهر همدان اجرا شد.

هفته فرهنگ رضوی از سری برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.