گیلان- مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: ۱۰۳ واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان واگذار می شود.

افتتاح ۱۰۳ مسکن مددجویی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین ، حسین نحوی نژاد در نشست با اصحاب رسانه  به مناسبت  هفته بهزیستی،  گفت: امسال گرامیداشت هفته بهزیستی از ۲۲ لغایت ۲۸ تیرماه با شعار« به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقاء سلامت اجتماعی» در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اعتماد مردمی اظهار کرد: اعتماد مردم به سازمان بهزیستی مهم‌ترین اصل بوده است.

نحوی نژاد، توسعه فعالیت‌های بهزیستی را با مشارکت‌های مردمی امکانپذیر خواند و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در این  راستا گام‌های موثری برداشته است.

وی به تعداد نیروهای فعال در بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: ۸۵۰ کارمند در بهزیستی استان برای ارائه خدمات به تحت پوشش قرارگیرندگان خدمات‌رسانی می‌کنند.

نحوی نژاد با بیان اینکه استان گیلان ۴۶ هزار معلول اعم از بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی، ضایعات نخاعی و ذهنی و بیماران روانی مزمن دارد ادامه داد:در استان گیلان هزار و ۱۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی گفت: ۶ هزار و ۲۰۰زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه گسترش مراکز توانبخشی روزانه از اولویت های بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزار معلول در مراکز روزانه و ۲ هزار و ۱۰۰ معلول در مراکز شبانه روزی تحت مراقبت هستند و ۷۵۰ نفر از طرح ویزیت در منزل بهره‌مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ واحد مسکن توسط بهزیستی استان گیلان در دست ساخت داریم گفت: ۱۰۳ واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان واگذار می شود.

وی به فعالیت ۱۵مرکز اورژانس اجتماعی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داریم در شهرستان سیاهکل و منطقه آزاد انزلی مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.