یزد - مسئول جشنواره مردمی زیر سایه خورشید یزد گفت : دوازدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشیداستان یزد با حضورخدام آستان قدس رضوی شامگاه پنج شنبه درآستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار و برای دوازدهمین سال متوالی پرچم آستان قدس رضوی در یزد به اهتزاز درخواهد آمد .

دوازدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد برگزار می شود

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد درگفتگو با خبرنگارقدس آنلاین اظهارداشت : دوازدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشیداستان یزد به روال سالهای گذشته با اجتماع پرشورمردم دیاردارالعباده شامگاه پنج شنبه با حضور ۱۳نفرازخدام رضوی درآستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار و برای دوازدهمین سال متوالی پرچم آستان قدس رضوی در یز د به اهتزاز درخواهد آمد و برپایی این جشن مصداق بارزی از تعظیم شعائرالهی است که باعث تقویت ایمان قلبی مردم می شود .

و ی افزود: برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید استان ، با چنین اجتماع عظیمی از مردم که سال های قبل هم با استقبال بی نظیری برگزارشد یکی از بزرگترین گردهمایی های مردم استان بوده وامیدواریم درسال جاری هم این جشن با شکوه خاصی برگزار شد این جشن بعد ازمراسم برزگ عاشورا و اربعین ، بزرگترین رویداد فرهنگی و مذهبی استان یزد است و این جشنواره بین المللی همزمان درسراسرکشورو ۴۰ کشوردنیا برگزار می شود .

ترویج فرهنگ زیارت ازراه هدف مهم جشنواره

مسئول کانون جوانان رضوی یزد گفت: مهمترین مسئولیت کانون جوانان رضوی استان برگزاری جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید است و یکی از اهداف این جشنواره  توسعه معنوی حرم مطهررضوی درکل کشورو ترویج  فرهنگ زیارت از راه دورخواهد و این جشنواره بزرگترین رویداد  فرهنگی استان درطول سال است و خادمان آستان قدس رضوی  در طول  برگزاری  این جشنواره در تمامی لایه های اجتماعی استان یزد حضور خواهند  داشت .

مهدوی نژاد تصریح کرد : اجرای این رویداد فرهنگی را نجم الدین شریعتی ازمجریان برجسته صداو سیما و برنامه سمت خدا به همراه محسن فلاح از شبکه تابان برگزارخواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ازمیهمانان ویژه این مراسم خواننده ارزشمند استاد «محمدعلی کریمخانی» است که صدای ماندگاروی دراجرای تصنیف « آمده ام ای شاه پناهم بده » به گوش تمام عاشقان علی ابن موسی الرضا آشنا است و دل های محبان امام رضا (ع) را از هرکجا که باشند به سمت بارگاه ملکوتی امام مهربانی ها روانه می سازد .

مسئول جشنواره مردمی زیر سایه خورشید یزد از حضور مجاهد خستگی ناپذیر حاج حسین یکتا دراین جشن خبرداد و گفت: حاج حسین یکتا مجاهد وروایتگری خستگی ناپذیراست که به گفته مقام معظم رهبری از آن دسته آدم هایی است که تمام نمی شود و دائما می جوشد در این مراسم حضوردارند وقرائت مجلسی استاد شایق و مولودی خوانی محسن محمدی پناه ازدیگربخش های این جشن بزرگ خانوادگی درشهرستان یزد است.

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.