سنندج- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان داشت: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی این است که امروز ایران در بحث حفظ و اهتمام قرآن کریم در بین کشورهای مسلمان جایگاه نخست را دارد که این مایه افتخار و مباهات می باشد.

یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی حفظ قرآن کریم در بین کشورهای مسلمان  است

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری،  در همایش بزرگ «قرآن و عترت» که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر انقلاب گام نخست خود را طی کرده است و در مرحله دوم این حرکت قرار دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: در گام نخست انقلاب نسبت به قرآن و دین وظایف و تکالیفی داشته ایم که خوشبختانه انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست انقلاب؛ فعالان، مفسران، حافظان قرآن و... مورد شناسایی و تجلیل قرار گرفته اند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بحث مباحث قرآنی شاهد تحولی شگرف در کشور هستیم و امروز در مسابقات جهانی و بین المللی قرآن کریم، جوانان این مملکت همیشه افتخار می آفرینند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی این است که امروز ایران در بحث حفظ و اهتمام قرآن کریم در بین کشورهای مسلمان جایگاه نخست را دارد که این مایه افتخار و مباهات می باشد.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: گام دوم انقلاب مرحله میدانی و عملی می باشد و همه مکلفیم که جامعه و فرهنگ مان را قرآنی کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: در گام دوم انقلاب باید بتوانیم به معنای واقعی کلام و دستورات کتاب خدا را در سطوح مختلف جامعه و بین مردم نهادینه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت جهان اسلام در حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن بود که این رقم امروز به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن رسیده است که این نشان از موج عظیم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی در جهان دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز دشمنان به خوبی توسعه و رشد دین اسلام در سطح جهان را می بینند، لذا هزینه های زیادی برای جلوگیری از این حرکت عظیم صرف می کنند، ولی تاکنون عملکرد مذکور دشمنان در تقابل با اسلام نتیجه معکوس داشته است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از نکات قابل تحمل این است که در طول این سالها بارها مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با صدور بیانیه ها و...، اقدامات ضد دینی همانند کاریکاتورهای توهین آمیز و... را محکوم کرده است ولی کشورهای مدعی خادم الحرمین چه کاری کرده اند و چه کارنامه ای در دفاع از دین داشته اند؟!

حجت الاسلام و المسلمین اختری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه باید در بلاد و مملکت اسلامی از حقوق مساوی برخوردار باشند، تاکید کرد: دولت ها وظیفه دارند که نهایت مساوات و عدالت در بحث اموال و امکانات در بین مردم را رعایت کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: استان کردستان به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت های خاموش است و در طول انقلاب اسلامی تاکنون مردم کرد شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند که نشان از عرق و وطن پرستی آنان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.