مازندران- رئیس فدراسیون ژیمناستیک از مستهلک بودن تجهیزات این ورزش در سراسر کشور خبر داد.

تجهیزات ورزش ژیمناستیک در سراسر کشور مستهلک است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زهرا اینچه درگاهی عصر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سالانه هیئت ژیمناستیک مازندران در ساری با اشاره به اینکه با مشکلات ارزی بوجود آمده، تهیه داروی بیماران بر تامین امکانات ورزشی اولویت دارد، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات این ورزش وارداتی بوده و تهیه شان سخت و قیمت ها گران است.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با همگانی کردن این ورزش با اعلام اینکه طی دوسال گذشته ۳۰ هزار نفر در سراسر کشور به خانواده ژیمناستیک پیوستند، افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که هم اکنون به ۲۰۶ هزار ورزشکار افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اینکه کشوری که ژیمناستیک ندارد، ورزش ندارد، افزود: بعد از فوتبال بیشترین استقبال به سمت ورزش ژیمناستیک است.

راه اندازی پایگاه مدرسه ژیمناستیک در ۴ استان کشور

اینچه درگاهی به راه اندازی اولین پایگاه مدرسه ژیمناستیک در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این پایگاه مدرسه ها در استان های خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: مربیان تراز اول به این پایگاه مدرسه ها اعزام تا مناطق محروم هم از آموزش های خوب برخوردار شوند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک از کاهش ۷۰ درصدی بودجه این رشته ورزشی گلایه کرد و از نمکایندگان مجلس شورای اسلامی خواست توجه بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند.

اینچه درگاهی با اعلام اینکه برای همگانی کردن ورزش ژیمناستیک باید به سمت شاخه فورآل برویم، یادآور شد: این شاخه در دنیا قدمت قابل توجهی دارد اما در کشورمان طی دو سال گذشته این رشته را شروع و به موفقیت های خوبی دست یافتیم.

وی ادامه داد: در یکی از جشنواره ها یکهزار نفر شکرت کردند و از این میان، ۶۹۹ نفر خانم بودند که نشان از استقبال از این شاخه ژیمناستیک دارد.

اینچه درگاهی اضافه کرد: منتخبین جشنواره های مختلف برای اعزام به کشور اتریش آماده شده بودند که متاسفانه مسائل سیاسی موجب شد تا کشور میزبان از اعطای ویزا به تیم جمهوری اسلامی ایران خودداری کند.

مهاجرت ورزشکاران متوقف شده است

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سوال قدس آنلاین که آیا روند مهاجرت ورزشکاران این رشته متوقف شده است؟ گفت: طی دو سال گذشته مهاجرتی اتفاق نیفتاده است.

اینچه درگاهی افزود: صدور مربی به کشورهای دیگر در دستور کار قرار دارد و در این راستا یک مربی به کشور مکزیک اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عراق و ارمنستان تقاضای برگزاری کمپ و اردوی تمرینی در کشورمان دارند که نشان از پیشرفت این رشته در ایران است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک، درجه ژیمناستیک مازندران را بالا دانست و گفت: استان مازندران یکی از هیئت های ممتاز کشور بوده که تعداد کرسی های این هیئت در مجمع فدراسیون موید این موضوع است.

اینچه درگاهی با اعلام اینکه برنامه های حمایتی فدراسیون ژیمناستیک برای یک نقطه مشخص از کشور تنظیم نمی شود، تاکید کرد: به نقاط پراستعداد کشور توجه و نگاه ویژه ای داریم.

مازندران بیشترین ژیمناستیک کار به نسبت جمعیت دارد

همچنین رئیس هیئت ژیمناستیک مازندران از تشکیل کمیته استعدادیابی خبر داد و گفت: شناسایی نخبگان این رشته از مهمترین اهداف است.

دکتر علیرضا خوئی افزود: ۱۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ژیمناستیک در مازندران فعالیت دارند که بعد از فوتبال رتبه دوم استان را دارا هستیم.

وی اضافه کرد: به نسبت جمعیت به ورزشکار، رتبه اول را در بین استان های کشور کسب کرده ایم.

رئیس هیئت ژیمناستیک مازندران حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هیئت های ژیمناستیک را در تصمیم گیری ها و تصمی سازی ها مغتنم شمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.