سمنان-آذرماه سال ۱۳۹۷برای مردم استان سمنان در زمره ماه‌های سرنوشت‌ساز جای داشت زیرا با سفر ریاست جمهوری در سیزدهم آذرماه امید آن بود که بسیاری از طرح‌های زمین‌مانده و ناتمام با اعتباراتی که رئیس‌جمهوری به آن اختصاص خواهد داد شتاب گرفته و به بهره‌برداری برسد.

مردم سمنان چشم انتظار تحقق وعده های دولت

قدس آنلاین-گروه استان ها: تا قبل از سفر ریاست جمهوری بسیاری از دستگاه‌های دولتی شبانه‌روزی تلاش داشتند تا لیست پروژه‌های خود را آماده و به استانداری تحویل دهند تا در جلسه هیئت دولت با حضور رئیس‌جمهور در این استان مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

رئیس‌جمهوری در بدو ورود در فرودگاه سمنان گفت: نزدیک به ۷۰ طرح در سفر کاروان تدبیر و امید به مردم استان سمنان وعده داده خواهد شد تا در سال‌های دولت دوازدهم اجرایی و عملیاتی شود.

وی طی سفر دوروزه خود به این استان با اقشار مختلف جامعه دیدار و گفت‌وگو کرد و تعدادی از پروژه‌ها را نیز افتتاح کرد و درنهایت روحانی در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان عنوان کرد: ۷۸ طرح با یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار در استان سمنان اجرایی می‌شود.

اعتباراتی که جذب نشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: سفر سال ۹۷ دولت تدبیر و امید به استان ۱۱ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های مختلف اعتبار به همراه داشت که تاکنون رقمی از این میزان در استان جذب نشده است.

منوچهر فخری در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: در اولین مرحله از سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان اعتبارهای خوبی مصوب شد که قرار بود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ و چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ تخصیص یابد.

وی یادآور شد: ۲ هزار میلیارد ریال از مجموع ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر مرحله اول دکتر روحانی و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در ۳۱ فروردین ۹۵ تخصیص نیافت.

اعتبارات دور دوم

وی ادامه داد: برای دور دوم سفر رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان سمنان که در پاییز سال ۹۷ انجام شد بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و توسعه‌ای استان مصوب شد که تاکنون اعتباری برای مصوبه‌های این سفر تخصیص نیافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارهای ملی و سفر رئیس‌جمهوری به‌کارگیرند و با این راهبرد می‌توان برای توسعه روزافزون استان تلاش کرد.

فخری تصریح کرد: بعضی از طرح‌های عمرانی استان اعتبار دارد، اما درروند اجرا مشکلاتی وجود دارد که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع چالش‌های پیش روی این طرح‌ها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: برای جذب اعتبارهای ملی مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند و یکی از شاخص‌های بررسی عملکرد مدیران در سمنان بر اساس میزان اعتبارهای تخصیصی و جذب‌شده سنجیده می‌شود.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.