خراسان شمالی- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از ثبت ۳هزار و ۹۳۰ واقعه ولادت طی سه ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

ثبت سه هزار واقعه ولادت در خراسان شمالی
زاهدی نیا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: از مجموع موالید ثبت شده در استان تعداد دو هزار ۲۰ پسر و  هزار و ۹۱۰ دختر هستند.
وی افزود:  با توجه به آمار تفکیکی موالید ثبت شده بر حسب جنس، نسبت جنسی در استان طی سه ماه نخست سال۱۳۹۸، ۱۰۶حاصل می شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۵ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین از کل موالید ثبت شده  دو هزار و ۳۴۰ واقعه شهری و یک هزار و ۵۹۰ واقعه روستایی است. 
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالیافزود: اسامی امیرعلی، محمد ، علی ، ابوالفضل وامیرحسین به ترتیب با فراوانی ۶۶، ۵۴، ۵۱، ۵۰ و ۴۵ به ترتیب ۵ نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا، آسنا ، بهار، یسنا، به ترتیب با فراوانی های ۹۳ ،۶۰، ۳۵، ۳۴ و ۳۲ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرار گرفته است. 
زاهری نیا گفت: این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم عزیز استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم بر اساس آموزه های دینی است.
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به گزارش ولادت های ثبت شده، شهرستان بجنورد با ۲هزار و ۲۹۰ بیشترین ولادت ثبت شده سال و شهرستان فاروج با ۸۴ مورد کمترین ولادت ثبت شده را به خود اختصاص داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.