خراسان شمالی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تشویق جامعه به سمت قرآن و پیاده سازی آموزه های قرآنی در زندگی و جامعه امروزی از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

پیاده سازی آموزه های قرآنی در جامعه ازبرکات انقلاب اسلامی است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان خراسان شمالی که به‌صورت محوری در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع )برگزار شد، با اشاره به توجه روزافزون به قرآن و آموزه‌های آن در جامعه ایران، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی قرآن را از مظلومیت خارج کردند.
 

وی افزود: واقعیت این است که قبل از رخداد انقلاب اسلامی در کشور، قرآن تنها در آرامگاه‌ها و برای شادی ارواح درگذشتگان خوانده می‌شد اما پس از انقلاب شاهد برگزاری همایش‌های بزرگ کشوری و بین‌المللی قرآنی در کشور هستیم و قاریان و حافظان بزرگ و نامدار جهانی زیادی در کشور تربیت شده‌اند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: درواقع تشویق جامعه به سمت قرآن و پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی در زندگی و جامعه امروزی از برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه امروز قرآن‌خوانی به‌عنوان سبک زندگی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: امروز مسلمانان تنها برای ثواب قرآن نمی‌خوانند بلکه خواندن قرآن و پیاده‌سازی رهنمودهای اجتماعی فرهنگی آن را به‌عنوان سبک زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در عصر حاضر قرآن به‌عنوان چراغی درخشان برای نمایان ساختن راه درست زندگی در جامعه می‌درخشد افزود: برگزاری همایش‌ها و جلسات قرآنی در جامعه و استان و پخش مستقیم این مراسم از صداوسیمای استان و ملی یکی از اقدامات شایسته برای تشویق جامعه به سمت قرآن و پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی در زندگی و جامعه امروزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.