یزد- در دوازدهمین جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید در دیار دارالعباده باحضورخدام رضوی برای دوازدهمین سال متوالی پرچم مقدس آستان قدس رضوی در یزد اهتزاز درآمد.

پرچم آستان قدس رضوی در دیاردارالعباده به اهتزاز در آمد

قدس آنلاین- گروه استانها: سمیه شرف دینی - در استانه میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت دوازدهمین جشنواره بزرگ زیرسایه خورشید با حضورمردم دیاردارالعباده در امامزاده سید محمد جعفر (ع) یزد و باحضورخدام رضوی برای دوازدهمین سال متوالی پرچم مقدس آستان قدس رضوی به اهتزار درامد و صلوات خاصه امام رضا در دیار دارالعباده یزد طنین انداز شد.

طبق روال سالهای قبل ترافیک شدیدی اطراف امامزاده مشاهده می شد و تمام خیابانها ومسیرهای منتهی به این جشن بنا به دلایلی بسته بود و مردمی که مشتاقانه برای حضور در این جشن و دیداربا خادمان امام رضا آمده بودند به نوعی سردرگم شده بودند و همه از این وضعیت ترافیکی ونبود پارکینک شاکی بودند مراسم با برگزاری نمازجماعت برگزار شد و در ادامه دعای پرفیض کمیل برگزار و پس از آن صلوات خاصه امام رضا (ع) قرائت شد.

مسئول جشنواره مردمی زیر سایه خورشید یزد در ابتدای این مراسم گفت : دوازدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشیداستان یزد به روال سالهای گذشته با اجتماع پرشورمردم دیاردارالعباده با حضور ۱۳نفرازخدام رضوی درآستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار و برای دوازدهمین سال متوالی پرچم آستان قدس رضوی در یز د به اهتزاز آمد و برپایی این جشن مصداق بارزی از تعظیم شعائرالهی است که باعث تقویت ایمان قلبی مردم می شود .

حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد افزود: برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید استان ، با چنین اجتماع عظیمی از مردم که سال های قبل هم با استقبال بی نظیری برگزارشد یکی از بزرگترین گردهمایی های مردم استان بوده وامیدواریم جشن دوازدهم هم با شکوه خاصی برگزار شود این جشن بعد ازمراسم برزگ عاشورا و اربعین ، بزرگترین رویداد فرهنگی ومذهبی استان یزد است .

ترویج فرهنگ زیارت ازراه

مسئول کانون جوانان رضوی یزد گفت: مهمترین رسالت کانون جوانان رضوی استان ،برگزاری جشنواره بزرگ زیر سایه خورشید بوده و این جشنواره درتمام شهرها و روستاها ی کشور و در ۴۰ نقطه ۷ کشوردنیا برگزار می شود و بخش اعم فعالیتهای این جشنواره ارتباط معنوی مردم با خدام  و پرچم رضوی است و این ارتباط امید و نشاط و برکت بین مردم ایجاد می کند .

 وی تصریح کرد: خدمت به محرومین ازاهداف مهم این جشنواره است که دراین جشنواره بیش از ۵۰۰ مورد ویزیت رایگان محرومان و مددحویان انجام شد   و۱۰ایستگاه  خدماتی و پزشکی نیزدر استان دایر شد.

مهدوی نژاد گفت: مهمترین اهداف جشنواره المللی زیرسایه خورشید توسعه معنویت ، آشنایی مردم و جوانان با سیره نورانی امام مهربانی ها ، ایجاد فضایی معنوی و ترویج فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ زیارت از راه دورخواهد و این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی مذهبی استان درطول سال است و خادمان آستان قدس رضوی در طول برگزاری این جشنواره در تمامی لایه های اجتماعی استان یزد حضور داشتند .

مسئول کانون جوانان رضوی یزد گفت : به مناسبت آغاز دهه کرامت ۳۱۳برنامه فرهنگی ،هنری، بهداشتی و خدماتی دراستان یزد برگزارشده و برخی برنامه به پایان رسیده وبرخی نیز هنوز ادامه دارد و این برنامه ها در تمام شهرستان های استان از تاریخ ۱۳تیرماه با همکاری نیروهای مردمی و بیش از ۲هزار نفر عوامل اجرایی آغاز شده است.

مهدوی نژاد افزود: دراین دوره از جشنواره ۱۳نفر ازخدام استان قدس رضوی با حضوردرمساجد، آسایشگاه ها، بیمارستان ها،امامزادگان ومراکز فرهنگی استان با مردم و دیدار داشتند و با حضورخدام لحظاتی زیبا و نابی دربرخی ازمراکز به وجود آمد .

این مملکت  متعلق به امام رضا  (ع) است

بعدازسخنان مسئول کانون جوانان رضوی کلیپی از رهبر انقلاب به مناسب یادبود پدر ادبیات ایران «استاد مهدی اذر یزدی» پخش شد و در در ادامه مراسم حاج حسین یکتا راوی دوران دفاع مقدس با حضور در جمع دوستداران امام رضا در سخنانی اظهارداشت: ما در این مملکت هرچه داریم از امام رضا (ع) است وبرخی دل نگران می شوند این مملکت متعلق به امام رضا بوده و امام رضایی خواهد ماند و ما در حصن حصین ایشان خواهیم بود .

 وی افزود : امسال ما چهل سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و قصه ها و غصه ها در این ۴۰سال گذشت و زمستانها آمدند و رفتند و سیاهی ها به ذغال ماند و امروز پرچم شیعه و شهدا در تمام دنیا بالا خواهد بود .

این راوی دوران دفاع مقدس  با بیان اینکه  امروز انقلاب به سرعت در دنیا پیش می رود و آنچه را امام رحمه الله علیه گفتند به حقیقت پیوست تصریح کرد : امروز حکومت شهدا بر دلها ها شروع شده دو حرف امام هنوز محقق نشده اول اینکه این جنگ مقدمه فتح بیت المقدس و فلسطین است  و ما با ان وارد بیت الله الحرام خواهیم شد و انشاالله اینها به زودی محقق خواهد شد.

یکتا افزود: خون  شهدا دارد اثر می کند و امروز دوران سلطه و ابرقدرتی امریکا به پایان رسیده  و یک قطره از خون شهدا به حمدالهی به هدر نرفته است. 

وی بااشاره به بیانیه  گام دوم انقلاب گفت : رهبری در بیانیه گام دوم ۷بند را با جوانان بیان کردند ومسیر حرکت را روشن ساختند روزی شهدا در این مملکت اسلحه به دست گرفتند به جبهه رفتند و امروزآقا در گام دوم می گوید جوانان بیایند و پرچم ظهور را بربالاترین قله ها ی عالم بزنند وجوانان باید باید گام دوم را بخوانند و درمسیر تحقق آن قدم بر دارند.

کم کم به لحظه ورود خدام نزدیک می شویم  تعدادی از نخبگان استان دررشته ها ی مختلف علمی ،ورزشی، پزشکی و جمعی ازخانواده شهدا با در دست داشتن دسته های  گل در ۵موقف تعیین شده به استقبال خدام رضوی رفتند .

در موقف علمی دکتر آقایی پزشک خدوم یزدی وخانم دکتر عزالدینی بانوی بسیجی نمونه سال ۹۴ وموسس درمانگاه دندانپزشکی در نجف اشرف قرارداشتند ،در موقف اقتصادی آقای احمدعشقان ملک که دارای خدمات ارزنده ای دربخش اقتصادی وخیری استان هستند حضورداشتند ، در موقف ورزشی علی پورسلمان از داوران بین المللی و نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی که سابقه قضاوت بیش از ۵۰ مسابقه درالمپیک را دارد حضورداشتند و در موقف هنری و فرهنگی حجت الاسلام حاج احمد پرنیان مسئول طنز حوزه هنری به همراه کارگردان سینماو تلویزیون سید جلال دهقانی اشکذری حضورداشتند ودرموقف ایثار و مقاوت حاج اکبر فتوحی  قائم مقام  تیپ الغدیر درجنگ ،و فرمانده سابق سپاه الغدیر استان حضور داشتند که این افراد  به اهدای گل به استقبال خدام رضوی رفتند و خدام با دردست داشتن پرچم متبرک آقا علی ابن موسی الرضا و در میان دود اسپند و استقبال پرشورمردم دیار قنات و قنوت و قناعت وارد موکب های مخصوص شدند و  ازمیان حلقه عشق و ارادت مردم دارالعباده  عبور کردند ودرحالی که صدای نقاره زنی در صحن امامزاده طنین انداز شده ه بود برای دوازدمین سال متوالی  پرچم آستان قدس رضوی با شکوه هرچه تمام تر درصحن دارالعباده یزد به اهتزاز درآوردند و طنین روحانی صلوات خاصه علی ابن موسی الرضا در صحن دارالعباده محمد جعفر یزد (ع)یزد طنین انداز شد .

وسپس استاد  کریم خانی با نوای دلنشین خود تصنیف «آمده ای شاه پناهم بده» را در حضور مشتاقان و عاشقان علی ابن موسی الرضا اجرا کرد و دلها ار به حرم نورانی امام مهربانیها پیوند داد .

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.