۱۷/۵ درصد پرونده‌های طلاق در خراسان رضوی به سازش ختم شده‌اند.

  کاهش یک درصدی طلاق در ۳ ماهه نخست امسال

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در سه ماهه نخست سال جاری طلاق در استان نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته یک درصد کاهش یافته است. البته میزان طلاق به طور کلی  در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ افزایش نشان می‌دهد. حمیدرضا پوریوسف افزود: در سال گذشته ۲۷ هزار زوج متقاضی طلاق در مراکز مشاوره‌ای پذیرش کردیم که بیش از ۱۸ هزار طلاق در سال گذشته رخ داده است. همچنین ۳۵۰۰ زوج در سال گذشته از ادامه روند طلاق منصرف شده و سازش رسمی را اعلام کرده، ۱۵۶۰ زوج نیز به صورت منفعلانه از ادامه روند طلاق صرف‌نظر کردند.

وی درپاسخ به اینکه  بنابر اظهاراتی گویا زوج‌های متقاضی طلاق به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد برای ثبت طلاق به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها می‌روند، آیا این قضیه صحت دارد، خاطرنشان کرد: پیش از سال ۹۵ که هنوز سامانه تصمیم به طورکامل  در خراسان رضوی به اجرا درنیامده بود افراد کمی برای ثبت طلاق به دیگر مناطق می‌رفتند، اما از سال ۹۷ براساس پژوهش‌های انجام شده و بنابر آنکه امروزه در تمام شهرستان‌های استان و ۲۰ استان دیگر کشور سامانه تصمیم و برنامه مشاوره پیش از طلاق فعال شده چنین فرضیه‌ای منتفی است.

پوریوسف در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه مجموعه عللی در بروز آسیب‌های خانوادگی اثرگذار است، گفت: مراکز مشاوره در سال ۹۶  به ۱۹۹ مرکز می‌رسید که در سال گذشته به ۲۰۴ مرکز افزایش یافت، همچنین میزان مراجعه به مراکز مشاوره ۸۶ درصد رشد داشته که این امر ناشی از افزایش آگاهی مردم بوده است.  

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی همسرآزاری و کودک‌آزاری در خراسان رضوی درسال گذشته، افزود: ۳۶۰ زن خیابانی در مرکز قرنطینه شدند و ۸۹۵ مورد پذیرش به مرکز بازپروری زنان صورت پذیرفته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: تعداد مراکز سرپایی در سال گذشته ۳۰۸ مورد بوده که هیچ تغییری نسبت به سال‌های گذشته نداشته، اما تعداد افراد خدمات‌گیرنده افزایش یافته است، همچنین در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر از خدمات بستری اعتیاد بهره‌مند شده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.