با حضور گسترده بانوان مشهدی راهپیمایی عفاف و حجاب در میدان شهدای این شهر آغاز شد.

حضور گسترده بانوان مشهدی در راهپیمایی عفاف و حجاب
به گزارش قدس آنلاین ، لحظاتی قبل هم‌زمان با سالروز حجاب و عفاف، با حضور گسترده بانوان مشهدی راهپیمایی عفاف و حجاب در میدان شهدای این شهر آغاز شد.

چادر حجاب برتر است

مکانی در وسط میدان شهدا به عنوان سایه بان تعبیه شده که تعداد زیادی از بانوان مشهدی در آنجا جمع شده اند و پس از قرائت قرآن کریم و سرود ملی، قصد دارند به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کنند.

در این میان 3 دختر نوجوان را می‌بینم که در کنار سایه‌بان ایستاده‌اند و باهم در حال گفت‌وگو هستند، خود را معرفی می‌کنم و می‌گویم امروز در این هوای تابستانی و در این راهپیمایی شرکت کرده‌اید، علت حضور خود را می‌گویید؟

یکی از آنها که خود را مریم توسلیان‌فرد معرفی می‌کند، چادر را حجاب برتر می‌داند و می‌گوید: امروز روز ملی عفاف و حجاب است و هدف از حضور در این راهپیمایی اعتراض به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی است که متاسفانه در جامعه وجود دارد.

حضور کودکان با حجاب و پرچم به دست در راهپیمایی عفاف و حجاب مشهد

یکی از زیباترین تصاویر این راهپیمایی حضور کودکان با حجاب و پرچم به دست در راهپیمایی عفاف و حجاب مشهد است، کودکانی که در کنار مادران خود ایستاده‌اند و در حالی که قصد دارند همراه جمعیت به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کنند، سرگرم تکان دادن پرچم‌ها هستند.

قرائت وصیت شهید محرابی در راهپیمایی عفاف و حجاب

در این لحظه نوبت به قرائت وصیت‌نامه شهید محرابی یکی از شهدای مدافع حرم می‌رسد، این وصیت‌نامه توسط یکی از دختران این شهید خوانده می‌شود، در حالی بانوان مشهدی به مضمون این وصیت‌نامه گوش می‌کنند که محور اصلی این وصیت‌نامه توجه به عفاف و حجاب است.

چادر حجاب برتر و خشنودی پیامبر (ص) است

حرکت به سوی مطهر رضوی آغاز می شود، بانوان مشهدی شعارهایی از جمله «چادر حجاب برتر است، خاری به چشم دشمن است» و «خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است» را در این راهپیمایی بلندبلند فریاد می‌زنند.

یکی از بانوان مشهدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه چادر حجاب برتر و خشنودی پیامبر (ص) است، می‌گوید: در این مراسم شرکت کرده‌ام تا به همگان اعلام کنم، حجاب گوهری است که اسلام برای بانوان به ارمغان آورده و ما باید از این گوهر ارزشمند حمایت کنیم.

راهپیمایی در مسیر ویژه

راهپیمایان از ابتدای خیابان شیرازی در مسیر ویژه‌ای که برایشان مشخص شده به سوی حرم مطهر رضوی حرکت می‌کنند، اینک آنها به چهارراه شهدا رسیده‌اند، چراغ راهنما برای عابران پیاده سبز شده، نیروهای پلیس در چهارراه حرکت خودروها را هدایت می‌کنند تا راهپیمایان بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

کم‌کم راهپیمایان به حرم مطهر رضوی می‌رسند، آنها به سمت صحن جمهوری حرکت می‌کنند، پایان بخش این مراسم شرکت در نماز جمعه است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.