۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 663191

در حال حاضر حباب سکه در حال تخلیه شدن است و این موضوع نشان از کاهش تقاضا و افزایش عرضه دارد.

تخلیه بی‌سابقه حباب سکه

قدس آنلاین: محمد کشتی‌آرای، در رابطه با بازار طلا و سکه با اشاره به بازار جهانی طلا گفت: معمولاً اتفاقاتی که در حوزه سیاسی و اقتصاد جهانی رخ می‌دهد به طور مستقیم بر بازار جهانی طلا تأثیرگذار است.

این کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد: در پی اتفاقات حوزه سیاسی در سطح جهانی اونس جهانی طلا طی یک هفته گذشته رشد ۲۵ دلاری را تجربه کرده است، اما این رشد قابل توجه در بازار داخلی در پی مدیریت بازار ارز از سوی بانک مرکزی، ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز و کاهش نرخ ارز تا حدودی خنثی شده و قیمت سکه روند نزولی به خود گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حباب سکه در حال تخلیه شدن است و این موضوع نشان از کاهش تقاضا و افزایش عرضه دارد.

کشتی‌آرای یادآور شد: سکه‌های ثبت‌نامی که در سال ۱۳۹۶ فرآیند ثبت‌نام آن انجام شد و در سال ۱۳۹۷ به دست صاحبان آن رسید، در چند وقت اخیر با توجه به آنکه نگهداری سکه توجیه اقتصادی ندارد از سوی صاحبان سکه عرضه شده و این موضوع یکی از دلایل افزایش عرضه سکه در بازار است.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که قیمت طلای خام در بازار داخلی برخلاف سکه ارتباط تنگاتنگی که با قیمت هر اونس طلای جهانی دارد، اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم در ابتدای هفته گذشته چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده و در حال حاضر به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و این در حالی است که سکه تمام طرح جدید با کاهش ۸۵ هزار تومانی به چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تومان، نیم سکه با کاهش ۲۰ هزار تومانی به دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۹۰ هزار تومانی یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان دادوستد می‌شوند.

کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: در ابتدای هفته گذشته طلای خام ۱۸ عیار ۴۳۷ هزار تومان دادوستد می‌شد که در هفته به پایین‌ترین ارزش خود در محدوده ۴۲۵ هزار تومان رسید اما با نوسان اونس جهانی به ارزش ۴۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه تاکید کرد: در ابتدای هفته گذشته حباب سکه ۳۴۰ هزار تومان بود و در حال حاضر به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است که این تخلیه حباب در چند وقت اخیر بسیار نادر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.