معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور گفت: مجوز انتشار ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تسریع در اجرای طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی صادر شد.

صدور مجوز انتشار ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت پیرامون حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی جمالی نژاد در همایش گرامیداشت روز شهرداری که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه پیشنهادی سال ۹۸ کشور، احکام بودجه مربوط به شهرداری ها حذف شده بود اما با برگزاری جلسات مستمر با نمایندگان مجلس، اعتبارات مربوطه مجدد احیا شد.

وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها در کشور خانواده بسیار بزرگی را تشکیل می دهند و به رغم داشتن انتظارات متنوع، به دلیل محدودیت های منابع مالی، پاسخگویی به همه آن ها امکان پذیر نیست.

جمالی نژاد با بیان اینکه وزارت کشور در حد توان پشتیبان شهرداری ها خواهد بود، ادامه داد: همانطور که در قوانین بالادستی مورد تاکید قرار گرفته، هدف از تشکیل شهرداری ها، ایجاد نهادهای عمومی مستقل غیردولتی بوده است بنابراین مدیران شهری نباید درخواست هایی را مطرح کنند که رنگ و بوی دولتی بودن داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مدل توأمان درآمد و هزینه است، گفت: باید از ظرفیت های موجود در حوزه سرمایه گذاری برای کسب درآمد و تامین هزینه های شهرداری استفاده کرد و در این زمینه می توان از مشهد به عنوان مصداق الگوی موفق سرمایه گذاری نام برد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در سال های اخیر در کنار تلاش برای جذب اعتبارات دولتی، در راستای تامین هزینه های اداره شهر، در حوزه سرمایه گذاری اقدامات ویژه ای انجام داده است.

وی افزود: شورای عالی استان ها یک ظرفیت بسیار خوب قانونی برای ارائه لوایح پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی و اصلاح قوانین مزاحم در مسیر فعالیت مدیریت های شهری به شمار می رود و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.