بیرجند- امام جمعه بشرویه گفت: اگر حجاب کنار گذاشته شود و به آن توجه نشود آثار مخرب آن بسیار بالاست و برای همیشه در جامعه خواهد ماند همانند جوامع غربی که درگیر مسائل فسادهای اخلاقی می باشند

انقلاب ما در حقیقت میراث حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام معلمی در خطبه های این هفته نمازجمعه نخست به ولادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) اشاره کرد و گفت: آقا امام رضا(ع) که به سرزمین مرو و خراسان امروز آمدند از دیگر امامزادگان نیز دعوت نمودند که به ایران بیایند ازجمله حضرت معصومه(س) و امامزاده شاهچراغ و دیگر امامزادگان واجب التعظیم که این حرکت امام رضا(ع) ایران اسلامی را به خانه ای برای تشیع تبدیل کرد  و  فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند انقلاب ما در حقیقت میراث حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است نیز اینگونه تفسیر میشود.

وی در ادامه گفت: روز گذشته کاروان خادمان حرم رضوی در شهرستان بشرویه حضور داشتند و از روستاها و بیمارستانها و ... سرکشی نمودند و باعث شد حال و هوای معنوی در شهرستان بوجود آید که از دست اندرکاران این برنامه قدیر و تشکر می کنیم.

حجت الاسلام معلمی در ادامه خطبه ها به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: امروز ۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب است و در جامعه و کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و حجاب مصونیت است و محدودیت نیست و باعث کرامت زن است، همچنین اسلام دستور داده است که همه زنان باید داری شخصیت باشند و کرامت همه زنان باید حفظ شود و مقصود از حجاب این است که زن و مرد با یکدیگر اختلاط نداشته باشند و حجاب برای جلوگیری از اختلاط بی قید و شرط زن و مرد است که این اختلاط صددرصد به ضرر جامعه ما و مخصوصاً زنان جامعه ماست و اگر حجاب کنار گذاشته شود و به آن توجه نشود آثار مخرب آن بسیار بالاست و برای همیشه در جامعه خواهد ماند.

  وی در ادامه گفت: اکنون زنان با حجاب جامعه ما در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، ورزشی و ... همپای مردان شرکت می کنند و حتی در بعضی موارد بالاتر از مردان به مدارج بالایی دست می یابند که نمونه های آن بسیار است و اسلام برای زنان هیچگونه فعالیت های اقتصادی یا سیاسی یا... را منع نکرده است ولی درچارچوب شرع و قانون.

خطیب جمعه بشرویه در ادامه گفت: ۲۶ تیرماه سالروز آغاز به کار اولین دوره شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ بدستور رهبر کبیر انقلاب است که متشکل از ۶ فقیه و ۶ حقوقدان است که وظایف مختلفی از جمله نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و هر کسی که خواست کاندیدای انتخابات شود باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از شاگرادان حضرت امام خمینی(ره) آیت الله زکزاکی در غرب آفریقا و در زندانهای نیجریه به اسارت گرفته شده و به او بسیار سخت میگذرد که از او بعنوان خمینی آفریقا یاد میشود و از همه جوامع بین المللی می خواهیم بدلیل وضع بد جسمانی شیخ زکزاکی به دستگاه حکومتی نیجریه فشار آورند تا جهت انتقال ایشان به بیمارستان های مجهز اقدام کنند.

 حجت الاسلام معلمی در پایان خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: سیل اخیری که در کشور باعث تخریب بسیاری از خانه ها گردید اکنون بسیج سازندگی بنا نهاده است که ۲۰هزار خانه را در کشور بسازند که بعنوان طرح جهاد همبستگی ملی نامگذاری شده است و توسط هر مسجد باید یک منزل ساخته شود و سهم شهرستان بشرویه ۳۱ منزل در استان گلستان می باشد که از مردم شریف شهرستان تقاضا می شود همت کنند و در این امر خیر شرکت کنند تا این منازل برای سیل زدگان استان گلستان ساخته شود.

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.